Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS till mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 11:31

Hej igen. Jag undrar om någon kan tipsa mig om var jag kan ladda ned ett OS till min gamla Mac. Innan ni tillintetgör mig med en massa pekpinnar om piratkopiering och sånt vill jag påpeka att jag inte alls är intresserad av någon piratkopia. Någon nämde att Apple själva erbjuder äldre OS-varianter för nedladdning. Det är en sådan jag är ute efter.

Jag har en gammal Mac (9600/300) och jag vill installera om dess OS - så enkelt är det. Just nu ligger det OS 8.1 på den och den licensen tillhör ett företag (som jag fått den av). Så om någon snabbt och smidigt har en länk till någon legal sida med MacOS så blir jag jätteglad.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-09 11:38

Det senaste system som är gratis från Apple är ett amerikanskt System 7.5.3, men du kanske vill ha något modernare? Varför inte annonsera på forumet efter Mac OS 8.1 eller 8.6? Du får nog tag på en laglig kopia för en hundring eller så.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-12 01:38

Var på apples webbplats laddar man ner 7.5.3?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-12 01:45

Här!

(Jag sökte med Google efter "apple 7.5.3". Översta länken var rätt.)

• Medlem
  • 2003-10-12 02:26

Eftersom Apple inte längre säljer de operativsystemen så tycker jag att piratdiskussioner blir lite väl akademiska. Det går nog att hitta os 8 för nedladdning via Google. Vad ska man betala för OS 8, om man kan köpa en dator med operativet för någon hundring?

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Eftersom Apple inte längre säljer de operativsystemen så tycker jag att piratdiskussioner blir lite väl akademiska. Det går nog att hitta os 8 för nedladdning via Google. Vad ska man betala för OS 8, om man kan köpa en dator med operativet för någon hundring?

Och hur kan man kalla det piratkopiering om det ändå inte finns att köpa längre?:eek:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 17:56

Därför att Mac OS 7.5.5 och uppåt fortfarande inte är gratis från Apple. Däremot är 7.5.3 US gratis.

• Medlem
  • 2003-10-19 20:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
Och hur kan man kalla det piratkopiering om det ändå inte finns att köpa längre?:eek:

Jag vet inte om jag använde för svåra ord, men det var ungefär det jag sa också.

För övrigt vet jag inte varför det här ligger i filarkivet. Borde finnas ett forum som passar bättre...

1
Bevaka tråden