Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bad Record Index? Pagemaker..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En medarbetare kom här på morgonen och gnällde över att datorn inte fungerar.. Jag kikar och det visar sig att det är Pagemaker som har problem.

När hon öppnar sin publikation och försöker editera/lägga till text så dyker det upp ett felmeddelande: Cannot Insert or Edit Text, Internal error: Bad record Index.

Vad kan man göra för att fixa detta? verkar ju som något blitt fel med publikationen.. Pagemaker är version 6.5, har provat en 7.0 och spara om i den men utan resultat :/

Några ideer?

Har stött på detta problem ett antal gånger och det har alltid varit en bild som krånglat. Flera gånger har det varit en osynlig bild/grafik som ligger och spökar på eller utanför sidan och gör att man inte kan gå in i länkhanteraren. Kör "markera allt" på alla sidor och se om du hittar nån "osynlig" bild eller nåt skumt text/bildblock. Avlägsna och hoppas på det bästa...

Det finns ett tangentkommando för att reparera en fil. Jag minns inte hur, men man ska hålla ned någon tangent och välja ett av menykommandona. Sök på adobes supportsidor.

Min erfarenhet är dock att detta sällan hjälper. Man tvingas då göra ett nytt dokument.

Skapa ett nytt tomt dokument.

Lägg de båda dokumenten bredvid varandra på skärmen.

Markera allt på uppslaget och kopiera från det trasiga dokumentet och klistra in i det nya. Om ni använt lager så se till att aktivera "klistra in behåller lager" i lagerpaletten.

Håll ned Alt-tangenten när ni klistrar in så läggs kopian i exakt rätt koordinater.

[ 17 Januari 2003, 11:05: Meddelandet ändrat av: Anders T ]

1
Bevaka tråden