Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6, tangentbord hänger sig

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag fick igår min iPhone6 från USA, jag har upptäckt nu några ggr att den hänger sig när jag skriver nått, tex sms eller i instagram mm. Jag skriver och så helt plötsligt händer ingenting, vad jag än trycker på. Sen efter några sekunder hinner telefonen ikapp och alla tangenter jag tryckt på blir "skrivna" samma sak kan hända när jag suddar text. Det är som en dator med alldeles för dåligt ram minne.

Nån som haft liknande upplevelser eller lösningsförslag.

Testat en hard reset?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-31 14:15
Ursprungligen av Kallgren:

Nån som haft liknande upplevelser eller lösningsförslag.

@the örjan och @BlackSmp beskrev liknande fenomen i denna tråd

Nu var det iofs länge sedan som det hände... ?

Hur som helst så misstänkte/misstänker jag inget hårdvarufel utan något mjukvaruelände.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-02 17:50

Jag har problemet att när jag kör landskapsläge på tangenbordet i sms, tangentbordet reagerar inte alls då: Vänder jag upp den och sen ner igen kan det börjar fungera. Fast mitt "rasslar" inte till utan är helt låst. Oerhört störande.

Har exakt samma problem... någon som vet hur man ska komma till rätta med det? Är det enda sättet att starta om från en ren telefon utan att ladda in sin backup?

Hard reset tetat. Gav inget resultat. Har blivit värre nu. Varje sms så hänger sig luren
Kan man lämna in den på nån apple store och hoppas på att få en ny? Även om den är köpt i USA? (Har elektroniskt kvitto)

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-01-03 01:31

Upplever samma typ av problem, googlat på fenomenet och hittade en tråd på Apples forum som antydde att det var iCloud drive processerna som orsakar detta, lösningen var att stänga av iCloud Drive och sedan aktivera iCloud drive igen, jag tycker mig uppleva att det blir bättre i varje fall ett tag då.

Verkar vara ett problem som drabbar väldigt många när man googlar på det och om jag uppfattat det hela rätt så kom felet i och med senaste iOS uppdateringen.

Testar att stänga av icloud drive nu å ser ifall det blir bättring. I sånt fall så kan man slå på den vid nästa ios uppdatering kanske.

Jag har samma problem med min telefon. Köpte en 6:a i i november och på tre månader har jag haft den inlämnad hos Telenor där jag köpte den tre gånger. Den har funkat några dagar efter varje gång men sen börjat hänga sig igen. I onsdags var jag på Apple-butiken i stället och fick en ny telefon på en gång. Idag började även den hänga sig. Suck... Men det där med iCloud drive låter ju intressant, ska pröva att stänga av det tills Apple rättar till detta.

Ursprungligen av Ssofia:

Jag har samma problem med min telefon. Köpte en 6:a i i november och på tre månader har jag haft den inlämnad hos Telenor där jag köpte den tre gånger. Den har funkat några dagar efter varje gång men sen börjat hänga sig igen. I onsdags var jag på Apple-butiken i stället och fick en ny telefon på en gång. Idag började även den hänga sig. Suck... Men det där med iCloud drive låter ju intressant, ska pröva att stänga av det tills Apple rättar till detta.

Testa att återställa utan att synka tillbaka din säkerhetskopia. Kan ev vara den som spökar.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa att återställa utan att synka tillbaka din säkerhetskopia. Kan ev vara den som spökar.

Det tipset fick jag två av tre gånger när den varit inlämnad hos Telenor men det hjälpte inte tyvärr. Felet kom tillbaka ändå. Jag nollställde alla inställningar samt stängde av iCloud drive igår och än så länge funkar den ?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-02-22 10:36

Det är iCloud drive som strular, blir bra om man stänger av det, dock så ser jag inte logiken i det hela, på min iPhone 6 plus har jag problemet, på sambons iPhone 6 fungerar det utan problem och jag har svårt att se att det skulle ha något över huvud taget med hårdvaran att göra.

Självklart så fixades inte i heller problemet av senaste uppdateringen trots att flera forum inklusive apples egna är överdrösade med folk som har samma problem.

Ursprungligen av Ssofia:

Det tipset fick jag två av tre gånger när den varit inlämnad hos Telenor men det hjälpte inte tyvärr. Felet kom tillbaka ändå. Jag nollställde alla inställningar samt stängde av iCloud drive igår och än så länge funkar den ?

Återkom gärna hur det går, lite tråkigt att inte kunna ha iCloud drive igång, för synkning.....

Ursprungligen av Ssofia:

Mycket märkligt. Hoppas iaf att det håller i sig.

Kan konfirmera att avstängning av iCloud Drive löser problemet med hängande tangentbord. Förhoppningsvis så kommer det en rättning så att man kan börja använda iCloud Drive igen.......

1
Bevaka tråden