Tack för svar
Ok, misstänkte det. Ganska värdelöst att anv det just nu då om man har lite plats på datorn. Alla foton jag väljer att synka via iTunes, dvs händelser jag skapat i iPhoto, kommer ju ta upp dubbel plats på datorn då om jag fattat rätt. Det som spar plats är väl i så fall på iPaden där jag inte behöver synka de händelser jag vill ha med foton på själva iPaden utan kan ha dem i iCloud Drive istället. Gillar att ha ordnade mappar och foton. Det tar 4-5 GB av min iPad kapacitet på 16, som dessutom äts upp av 'övrigt'...
Japp, som att skruva med en hammare - värdelöst. Synk är till för att synka mellan enheter, med hjälp av en molnlagring.
Idén är att om du tar kort med din mobil och synkar till iCloud, så sparas en kopia av bilden dit för att säkerställa att din dator kan få en kopia när den startas upp. Utan iCloud hade båda enheter varit tvungna att ha direktkontant för att kunna synka.
Har du trångt på din dator så behöver du flytta filer till en annan enhet, eller utöka minnet på datorn.
Vilken lösning som passar bäst beror på budget, tillgänglighet, lagring/skriv/läs-kapacitet etc.
-Hur stora filmer lagrar du på iCloud?
Du skriver att du använder MS Office. De har har molnlösning som passar bra med deras mjukvara.
Risken att någon kommer åt dina bilder finns alltid om du har bilder på en uppkopplad enhet, och än mer om bilderna finns lagrade på en molnlösning. Sedan ”The Fappening" förra året har säkerheten höjts, men molntjänsten är lika osäker nu som då om: du har ett enkelt lösenord. (Dvs ett lösen som går att lista ut, tex DinpartnersnamnXX där XX är dennes födelseår). Nu kan man endast gissa fem gånger.
För bästa säkerhet skaffa Tvåstegsverifiering.