Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter i iPad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inhandlade en ny Ipad Air2 på rean, och sitter och ska kopiera bilder och musik via iTunes, allt funkar men inte när jag kommer till kontakterna. Ser ju att stapeln går för att processa synkningen, men det händer inget på iPaden, något tips vad detta kommer sig.
Har system 10.9.5 i min Imac, senaste programvara på min iPad.

Version på iTunes? Vart har du dina kontakter?

På min Mac

Ursprungligen av mollerpojken:

Inhandlade en ny Ipad Air2 på rean, och sitter och ska kopiera bilder och musik via iTunes, allt funkar men inte när jag kommer till kontakterna. Ser ju att stapeln går för att processa synkningen, men det händer inget på iPaden, något tips vad detta kommer sig.
Har system 10.9.5 i min Imac, senaste programvara på min iPad.

Kontakter synkroniseras med icloud, du behöver slå på den synkroniseringen i systeminställningar.

Det har vart ikryssat hela tiden

Det har vart ikryssat hela tiden

Och du har ställt in på din ipad också att synkronisera kontakterna?

Visst, allt funkar klockrent, utan kontakterna.

Visst, allt funkar klockrent, utan kontakterna.

Du har stängt av synkroniseringen av kontakterna i din ipad och sedan slagit på den på nytt utan framgång?

Precis

Ursprungligen av Mikael E:

Du har stängt av synkroniseringen av kontakterna i din ipad och sedan slagit på den på nytt utan framgång?

Kanske ska tillägga att jag måste gå via usb, har tyvärr inget nätverk för tillfället.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-06 10:19

I någon tidigare version av 10.9 var det väl helt borttaget att man kunde synka kontakter via usb och iTunes, till förmån för enbart iCloud-synk. Men jag tror att det var återinfört i 10.9.5?

Kruxet är att man måste välja antingen eller. Om du ställt in iPaden att synka kontakter via iCloud så kan du inte synka via iTunes förrän du stängt av kontaktsyk i iCloud. Och om du för tillfället inte har wifi och internetkontakt till iPaden kan du nog inte få iCloud att fatta att du stänger av det.

Men du borde väl kunna fixa wifi/internet till iPaden med internetdelning från iMacen, eller har inte den heller kontakt?

Ursprungligen av IngoX:

I någon tidigare version av 10.9 var det väl helt borttaget att man kunde synka kontakter via usb och iTunes, till förmån för enbart iCloud-synk. Men jag tror att det var återinfört i 10.9.5?

Kruxet är att man måste välja antingen eller. Om du ställt in iPaden att synka kontakter via iCloud så kan du inte synka via iTunes förrän du stängt av kontaktsyk i iCloud. Och om du för tillfället inte har wifi och internetkontakt till iPaden kan du nog inte få iCloud att fatta att du stänger av det.

Men du borde väl kunna fixa wifi/internet till iPaden med internetdelning från iMacen, eller har inte den heller kontakt?

Det löste sig, jag kryssade helt enkelt bort kontakterna i iCloud, sedan synkades de i ITunes, tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden