Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Siemens ME45 mot macen??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle gärna vilja lagra alla mina nummer samt adressuppgifter som jag har i min mobil i datorn och ha möjligheten att redigera dessa enkelt och samtidigt ha en backup. Jag bara väntar på den dan när mobilen blir stulen.........
Sist brakade sim kortet och 100 telnr. med namn som bara försvann, gånger x knapptryckningar på nallen.........suck och vilka nummer var det? Suck + suck........
Jag har en Siemens ME45 och via deras support fick jag svaret att deras mobiler aldrig varit kompatibla med mac, men på senare tid hade dom fått mycket klagomål och förfrågningar, så ev. skulle dom börja titta på det.....
Man fick även med någon datakabel som inte ens fungerade på en ca. 1 år gammal bärbar PC med både firewire och usb.......hmm.
Vad gör jag???
Richard

  • Oregistrerad
  • 2002-05-17 10:05

Ta en titt på SimExpress .
Ingen koll på Siemens men jag har varit på jakt något liknande till Ericsson. Inte hittat något 100%-igt ännu...

Annars har svenska SoftGSM en lösning med USB-kabel som sk funka med din lur. I första hand för uppkoppling men det finns även en adressboksfunktion.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-17 10:37

Jag har en Siemens S45 - i princip samma som ME45, men annat skal.

Har fått den att fungera med Siemens programvara i VirtualPC, på min Powerbook över IR-porten. Ställde in VirtualPC så att den mappade om ena com-porten till Powerbookens IR-port.

Lite meckigt, och det bygger ju på att man har VirtualPC.

Prövade också Mac Mobile High Speed, också det ganska meckigt, men det kanske blivit bättre i de senare versionerna. Det ska i alla fall ha stöd för telefonbokseditering m.m.

Man kan ladda hem en demo hos Novamedia

1
Bevaka tråden