Nyfiken, vad är det du tycker BB gör bättre än iPhone när det kommer till jobb eftersom du hellre har en BB till såna saker?
Det är framförallt "the Hub" som är suverän. I den samlas all din kommunikation.
Du får alltså i samma flöde (om du vill):
Mail (hur många konton som helst)
SMS
BBM
Facebook
LinkedIn
Telefonhistorik
Twitter
Aviseringar
Kalender
etc...
När du mailar kan du formatera texten, bifoga hur många bilagor som helst, bifoga bilagor av olika filtyper (doc, pdf, dwg, etc.) i samma mail, bifoga filer du mottagit/skickat i ett tidigare mail, ställa in out of office-meddelande, etc.
Du kan få dina mail sorterade efter prioritet istället för datum (använder inte denna funktion så mycket).
Redigera Word, Excel, Powerpoint på ett smidigt sätt med den inbyggda appen.
Batteritiden är nice, laddar den bara varannan dag, trots att jag använder den ganska mycket. Uppdateringen av BB10 som ska rullas ut nästa vecka ska tydligen göra batteritiden ännu bättre. Se min batterianvänding nedan.
Man kan köra appar både från BlackBerry World och Google Play.
Tangentbordet känner av vilket språk man skriver på och förslår ord därefter. Den lär sig och både vad och hur man skriver, så det går väldigt snabbt att skriva.
Med en svepning kommer man åt the Hub från vilken app du än använder.
Telefonen är väldigt mycket anpassad för kommunikation och professionella användare, inte så mycket för hur privatpersoner använder sina telefoner. Dock tror jag att den funkar väldigt bra även för många som hänger mycket på social medier.