Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer ej ut på internet via wifi men kabel fungerar, Airport Extreme!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-02-11 22:31

Har bredband (fiber stadsnät) via Bahnhof. Fibern är ansluten till en router (Bahnhofs) därifrån till en SIP Gateway ( för telefon) och sedan till en Airport Extreme. Extremen är satt i bryggläge och ansluter jag med kabel till den kommer jag ut på internet. Via wifi så kommer jag efter lång uppkoppling in på nätverket men ej ut på internet. Dessutom tappar jag uppkopplingen ofta. Verkar som att wifi i Extremen inte fungerar som den skall. Den har fungerat bra ända tills idag.

Problemen började med att jag inte kom ut på internet över huvud taget utan startade om router och Extreme.
Var ligger problemet? IP-adresser som behöver uppdateras?

  • Medlem
  • 2015-02-11 23:08

Kan du logga in på Bahnhof-gatewayen? Prova i så fall att sätta den i bryggläge och sätt din Extreme som primär router.
Då har du bättre koll på vad som händer i nätverket och du får fler IP-adresser så att du kan ansluta fler trådlösa enheter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-12 11:46

Är din SIP Gateway även router?

  • Medlem
  • 2015-02-12 12:08

Det är en SIP Eltek R7121-L1, den delar inkommande på telefon och Airport. Startade om den och nu verkar det fungera igen.
Missade det igår.

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden