Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gå över till @icloud som apple id och mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har tänkt gå över till @icloud.com som huvudmail, för att samla allt hos apple helt enkelt. Så jag skapade en. Men jag ville även ha det som apple id istället för min gamla @live.se adress. Enligt apple så kan jag inte slå ihop två konton och inte heller ändra mailen för mitt apple id med @live.se till @icloud.com mailen.

Hur löser jag det här på bästa sätt? Jag vill ju ha mina köpa appar, säkerhetskopior och inställningar på nya @icloud.com kontot?

Du kan inte slå ihop två konton. Och du kan inte flytta köpta appar, musik eller film till annat AppleID heller.

Använd @icloud.com till alla tjänster utom själva Store, du använder där @live.se.

Ursprungligen av Borttaget:

Du kan inte slå ihop två konton. Och du kan inte flytta köpta appar, musik eller film till annat AppleID heller.

Använd @icloud.com till alla tjänster utom själva Store, du använder där @live.se.

Låter ju jäkla krångligt faktiskt. Bästa situationen hade ju varit om jag hade kunnat lämna mitt @live.se konto helt. Men det går inte att lösa på något sätt alltså? Det här är typ första gången i mitt liv (varav 17år med appleprodukter) jag faktiskt är besviken på Apple. En så pass enkel sak hade hjälpt så mycket.

Senast redigerat 2018-07-23 13:06

Har legat på mångas önskelista att slå ihop konton men svaret är alltid detsamma.

Nej det går inte.

Det hade funnits en lösning på det om du låtit bli att skapa ett AppleID till.

Går nämligen att skapa en icloud-adress till ett AppleID om man använder 3e parts mailadress.
Men antagligen har du redan nu skapat den adress du vill ha med @icloud.com

Senast redigerat 2015-02-19 01:05
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-18 23:32
Ursprungligen av skrotnisse92:

Låter ju jäkla krångligt faktiskt. Bästa situationen hade ju varit om jag hade kunnat lämna mitt @live.se konto helt. Men det går inte att lösa på något sätt alltså? Det här är typ första gången i mitt liv (varav 17år med appleprodukter) jag faktiskt är besviken på Apple. En så pass enkel sak hade hjälpt så mycket.

Å andra sidan är din live-adress bara en autentiseringsuppgift för ditt Apple-ID, det är inget annat...dvs ditt användarnamn är din Live-epostadress istället för någon annan textsträng.

1
Bevaka tråden