Jag har beställt tjänsten Mitt Hemnummer.
Denna tjänst går ut på att man får ett fastnummer kopplat till mobilen.
Jag har inte hemtelefon i dagsläget vilket innebär att jag fick beställa ett nummer samtidigt (återtog ett gammalt nummer som funnits i familjens ägo tidigare).
Nu till kruxet
För att få igenom tjänsten var jag tvungen att beställa fast-telefon. Få den fysiskt inkopplad till min bostad så jag har en analog linje in.
Därefter skulle jag ringa in igen när den väl är inkopplad för att få igenom flytten av numret till mobilen.
Detta innebär att Telia beställer tjänst från tekniker inte bara en gång utan två.
Första gången för inkoppling av telefon då han också måste ha tillgång till bostaden och jag blir tvungen att befinna mig hemma en hel arbetsdag.
Andra gången för urkoppling av linjen.
Har spenderat runt 20 min i kontakt med kundtjänst/support som verkligen engagerade sig och försökte finna en lösning. För de precis som mig tyckte att detta borde man kunna lösa administrativt.
Vakna @Telia Kundservice!
Vi lever nu i 2015 och en sak som detta borde definitivt borde vara ett administrativt jobb. Inte tvinga ut en tekniker som kommer göra ett av världens onödigaste jobb.
Detta kanske inte skapar någon diskussion och för det ber jag om ursäkt. Men jag ville ändå skriva av mig.