Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att skriva text sen uppgradering till ios 8.2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iphone 5s är nästan oanvändbar i sms-hänseende sen jag uppgraderade till ios 8.2. Skärmen låser sig och det händer inget när jag trycker på bokstäverna, efter några sekunder kommer alla knapptryckningar på en gång istället. Någon som har liknande problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-23 21:16

Har du uppgraderat till iCloud Drive? Jag hade detta problem länge tills jag upptäckte att det var iCloud Drive som spökade. Stäng av iCloud Drive i din telefon så kanske det börjar funka.

Hej Tony och tack för ditt svar. Jag använder inte iCloud alls vad jag vet... Inte så kunnig på detta.... Men iCloud Drive är iallafall avslaget såg jag i telefonen. Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. Mobilen är helt kass nu!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-23 21:38

De vanliga sakerna: startat om telefonen, Återställt den med inläsning av backup, Återställning utan backup?

Alltså... min mobil är helt knäpp... Jag har gjort allt, vanlig reset, "blåst ur" den helt efter säk.kopiering och återställt den som en helt ny mobil UTAN säkkopia, raderat de senast nedladdade apparna (som iof inte varit några konstiga appar. Typ Eniro osv.), jag har haft den inskickad på garantiservice till min operatör och nu det senaste: jag tog bort iCloud helt ur mobilen. INGET HJÄLPER. Skärmen låser sig. Det som gör det hela ännu skummare är att efter jag tog bort iCloud är att då blev mobilen bra igen... I cirka två timmar.... När jag skulle skriva detta inlägg så kom felet tillbaka!!!!!!!!!! Detta skrivs därför på min ipad. Ska kanske tala om att min ipad INTE är uppgraderad till ios 8.2. SNÄLLA, om nån har nåt mer förslag så tar jag mkt tacksamt emot dom.

Jag har råkat ut för liknande beteende någon gång då och då men det har aldrig varat mer än några sekunder.

Konstigt problem, jag har inte hört talas om något liknande. Det är nästan så att jag skulle prova med att få tag på en kopia av 8.3 betan och ladda ner den - du har redan provat allt annat så varför inte prova med det riktigt långsökta.

Jag tror iofs inte att det hjälper men när situationen är desperat så provar jag allt.

Min iPad 2 blev seg som kylskåpskall sirap efter att jag uppdaterade från 7.1.x till 8.1. Lösningen som föreslogs var att jag skulle göra en nyinstallation istället o förra veckan gjorde jag detta med resultatet att min iPad nu är som en helt ny maskin. Symptomen jag hade liknade dina fast utan att skärmen låste sig. Bland annat kunde det ta 15-20 sekunder för innehåll att visa sig när jag drog igång FB-appen.

Har du testat att göra en återställning/nyinstallation?

1
Bevaka tråden