En av mina datorer har tappat förmågan att kommunicera via iMessage.
Då jag tittar i min telefon enligt nedan så ser jag i listan bara den dator där iMessage fortfarande fungerar.
Inställningen finns under meddelanden på din telefon, sms-koppling, se till att den är påslagen för den eller de datorer du vill kunna skicka sms från. Observera att det inte är synken mellan sms och imessage som slutat fungera, utan synken mellan telefonen och din dator.
Nu är jag vid den dator där iMessage inte längre fungerar (vilket det gjort fram till för ca 10 dagar sedan, och jag kan inte minnas att någon speciell åtgärd gjorts i samband med att strulet började).
Meddelanden -> Inställningar -> Konton
filuren@domän.plupp
iMessage (inaktivt)
Jag provar där att logga in och får följande:
Kunde inte logga in på iMessage.
Kunde inte logga in. Kontrollera din nätverksanslutning och försök igen.
- Hur tusan löser jag detta?
Övriga inloggningar relaterade till mitt Apple-ID verkar fungera som det ska.
Saker jag provat:
1. I systeminställningar loggat ut från iCloud och sedan loggat in igen. Ingen skillnad.
2. Kopplat datorn till 4G via iPhone. Ingen skillnad.
Dator där det inte funkar
MacPro 6,1
OS X 10.9.5
Dator där det funkar
MacBook Air (2010-2011, typ?)
OS X 10.10.2