Du måste väl ange standardtypsnitt även för rubriken(-erna? Åtminstone en av dem om de är "länkade" till varandra, dvs formateringen av underliggande rubriker kan vara styrda av hur överliggande rubrik är satt. Du kan nog iofs tvinga alla rubriker att låta sin typsnittsformatering att bli samma som normal-texten.
Nu var det många år sen jag jobbade så mycket med formatering i Word (I'm n InDesign-man numera) och har glömt hur man gjorde exakt, men man kan styra i detalj hur allt skall se ut både i enstaka dokument och i Normal-mallen. Jag vet däremot att all info jag behövde fanns i Words utmärkta, inbyggda manual. Utan att skoja vågar jag nog påstå att just hjälpen är något bland det bästa Microsoft lyckats med.
Om jag hade samma spörsmål som du hade jag öppnat min Word Help (cmd-?) i Help-menyn (jo, jag kör engelskt Office 2011), skrivit exvis "normal headlines" i sökrutan och sedan valt "Change the default settings for new documents". Så vitt jag kan se finns all info man behöver där.
När man väl har behov av funktionerna som finns i Word är det en fröjd att använda efter en iofs ganska hög inlärnings-/intrimningsperiod. Skrev en avhandling för många år sedan och var tvungen att gå all-in med olika rubriksättningar inte bara för dokument men också efteri olika avsnittsbrytningar, fotnoter, käll- och korsreferenser, bildtext- och illustrationsnumreringar.