Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.10.3 kan komma redan idag

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mac-användare kan se fram emot att uppdatera Yosemite till version 10.10.3 inom kort. Uppdateringen innehåller bland annat det nya programmet Bilder.

Läs hela artikeln här

Spontant har jag svårt att se att Apple skulle vilja släppa denna stora nyhet bara två dagar innan Apple Watch börjar visas i butikerna. Jag tror inte man vill förta reaktionerna när vanligt folk får börja prova klockan, med alla reaktioner som kommer uppstå nät Photos/Bilder släpps. Framför allt om något buggar och någon kändis blir av med en bild. Även om jag tror Apple har satsat på dubbla och trippla säkerheter kring bilder på iCloud. Det finns knappast något så personligt som ifall bilder skulle försvinna eller spridas på nätet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 16:35
Ursprungligen av mediakip:

Spontant har jag svårt att se att Apple skulle vilja släppa denna stora nyhet bara två dagar innan Apple Watch börjar visas i butikerna. Jag tror inte man vill förta reaktionerna när vanligt folk får börja prova klockan, med alla reaktioner som kommer uppstå nät Photos/Bilder släpps. Framför allt om något buggar och någon kändis blir av med en bild. Även om jag tror Apple har satsat på dubbla och trippla säkerheter kring bilder på iCloud. Det finns knappast något så personligt som ifall bilder skulle försvinna eller spridas på nätet.

Det är fortfarande bara i butikerna och utvalda sådana som klockan kommer finnas, inte tillförsäljning och därmed i många hem som nu kan få möjligheten att ladda ner och installera 10.10.3.

Ser inte problemet.

Ursprungligen av zinned:

Det är fortfarande bara i butikerna och utvalda sådana som klockan kommer finnas, inte tillförsäljning och därmed i många hem som nu kan få möjligheten att ladda ner och installera 10.10.3.

Ser inte problemet.

Sant. Bara att jag tror att Apple vill kontrollera och fokusera det internationella flödet på sin klocka. Om de tror 110% på Photos och att en plötslig uppladdning av tiotals miljontals bilder till sina servers inte kommer orsaka några problem (och därmed skriverier) så kanske de släpper den nu. Fast i och med att testare av klockan just idag fick tillåtelse att släppa sina artiklar, så känns det inte som rätt dag att släppa en annan stor nyhet till miljontals användare. Tror jag.

laddar ner 10.10.3 nu!

Ursprungligen av Redaktionen:

Mac-användare kan se fram emot att uppdatera Yosemite till version 10.10.3 inom kort. Uppdateringen innehåller bland annat det nya programmet Bilder.

Läs hela artikeln här

Då var det släppt! #nyhetstips

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 18:22

Då blev det idag iaf

Ping @mediakip

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-04-08 18:34
Ursprungligen av Emanuel L:

laddar ner 10.10.3 nu!

Finns inte hos mig.....

Edit: Jo, nu dök den upp!

Undrar hur länge det dröjer innan klagomålen över appen Bilder och att man måste köpa till utrymme för att få tillgång till alla funktioner

Ursprungligen av zinned:

Då blev det idag iaf

Ping @mediakip

Ha ha! Där ser man på

Nice, dom är punktliga på så när några minuter

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-08 19:35

Över 2 GB att ladda ner, betorna var dryga 1,5GB.
Dags att Apple lär sig göra delta-uppdateringar.

Ursprungligen av mattiL:

Över 2 GB att ladda ner, betorna var dryga 1,5GB.
Dags att Apple lär sig göra delta-uppdateringar.

Ja, och nu efter ca 1,73GB går det riktigt segt...

Nu blev det plötsligt sprutt på det hela, 2 av 4 datorer klara och bägge iEnheterna.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 15:09
Ursprungligen av Megolon:

Undrar hur länge det dröjer innan klagomålen över appen Bilder och att man måste köpa till utrymme för att få tillgång till alla funktioner

Skulle finnas en inställning kunna välja till vilken server man vill synca sina bilder å annat!

Finns många trevliga produkter, Time Capsule, Synology, Transporter m fl. Apple skulle tappa försäljning av extra iCloud-utrymme men säkert vinna lite cred samtidigt.

Någon som känner till någorlunda smidig lösning driva iCloud-moln på egen server eller NAS?

Ursprungligen av jas:

Skulle finnas en inställning kunna välja till vilken server man vill synca sina bilder å annat!

Finns många trevliga produkter, Time Capsule, Synology, Transporter m fl. Apple skulle tappa försäljning av extra iCloud-utrymme men säkert vinna lite cred samtidigt.

Någon som känner till någorlunda smidig lösning driva iCloud-moln på egen server eller NAS?

Det skulle vara toppen att slippa ha allt på den interna SSD:n

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-09 16:44

Mycket går att göra med OSX Server, men jag har inte kollat just Bilder.

Ursprungligen av jas:

Skulle finnas en inställning kunna välja till vilken server man vill synca sina bilder å annat!

Finns många trevliga produkter, Time Capsule, Synology, Transporter m fl. Apple skulle tappa försäljning av extra iCloud-utrymme men säkert vinna lite cred samtidigt.

Någon som känner till någorlunda smidig lösning driva iCloud-moln på egen server eller NAS?

Jag vill inte ha mina bilder lokalt för vid stöld eller brand är dom borta.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 19:48
Ursprungligen av Megolon:

Jag vill inte ha mina bilder lokalt för vid stöld eller brand är dom borta.

Man behöver nödvändigtvis inte ha sin server i samma byggnad som bostaden!

Finns även backuplösningar för servrar såsom datorer.

Ursprungligen av jas:

Man behöver nödvändigtvis inte ha sin server i samma byggnad som bostaden!

Finns även backuplösningar för servrar såsom datorer.

Och jag vill inte ha den hos någon annan heller.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 20:21
Ursprungligen av Megolon:

Och jag vill inte ha den hos någon annan heller.

Pröva innerfickan!

Ursprungligen av jas:

Pröva innerfickan!

Kul...skitkul

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 20:48
Ursprungligen av Megolon:

Kul...skitkul

Med dina önskemål återstår det ju bara du bär med dig bilderna?

Ursprungligen av jas:

Med dina önskemål återstår det ju bara du bär med dig bilderna?

Mitt önskemål är uppfyllt med iCloud Bildbibliotek.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 22:17
Ursprungligen av Megolon:

Och jag vill inte ha den hos någon annan heller.

Ursprungligen av Megolon:

Mitt önskemål är uppfyllt med iCloud Bildbibliotek.

Och då har du inte, med din logik, lagrat dem hos någon utomstående..?

Ursprungligen av jas:

Och då har du inte, med din logik, lagrat dem hos någon utomstående..?

Jag vill inte ha MIN server hos någon annan.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 22:35
Ursprungligen av Megolon:

Jag vill inte ha MIN server hos någon annan.

Berätta gärna hur du skyddar dina serverdata mot stöld och brand?

Ursprungligen av jas:

Berätta gärna hur du skyddar dina serverdata mot stöld och brand?

jag hoppas Apple har ett bra sprinklersystem som skyddar mitt iCloud Bibliotek.

Ursprungligen av Megolon:

Jag vill inte ha mina bilder lokalt för vid stöld eller brand är dom borta.

Jag använder Backblaze för min huvuddator och alla datorerna sparar allt på antingen iCloud och/eller Onedrive så även det viktiga från dessa kommer med. Suveränt och snabbt utan att märkas när man väl tankat upp den 1:a initiala backuppen, vilket kan ta lite tid om man inte har en snabb upp-lina.
Inte speciellt dyrt heller för obegränsat utrymme om man väljer 2-årsplanen för $95 totalt.

Senast redigerat 2015-04-09 23:45
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 23:30
Ursprungligen av Megolon:

jag hoppas Apple har ett bra sprinklersystem som skyddar mitt iCloud Bibliotek.

Vad hjälper det DIN server?

Bevaka tråden