Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail hämtar inte alla mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Mail på flera Macar, bland annat en Macbook som jag bara använder ibland. Dock vill ha alla mina mail på alla datorer, för att kunna söka efter något där jag för tillfället är. Av någon idiotisk anledning verkar de som man inte får hem alla mail om man redan hämtat dem på en annan dator, man får bokstavligen tjata sig till detta genom att upprepande gånger välja Hämta Mail, MÅNGA GÅNGER, för att hämta bara för att hämta en veckas aktivitet, vilket är otroligt irriterande. Detta tycks främst vara en sjuka i 10.10. Finns det någon inställning som fixar detta?

Vilken typ av mail kör du med? Antar att du kör IMAP? Gmail eller annan leverantör?

IMAP, inte Gmail

Verkar skumt, har 4 olika mailkonton typ iCloud, Gmail etc och dom uppdateras som dom ska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-08 18:57

Jag har Apple mail samt Gmail på både min MacBook, min iPhone och min iPad och det fungerar utmärkt. Kör också IMAP.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-04-08 23:45

Och jag kör med 3 st Gmail, 1st Exchange och 1 st iCloud och får all mail hela tiden. Inga dubletter och inga tomma mail heller. Detta med 10.10.2 och 10.10.3.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-09 08:59

Det finns (fanns?) en begränsning på endast ett Exchange-konto tidigare, men det kanske bara var under iOS...?

Ursprungligen av TouchCAD:

...inte Gmail

Det är bättre att berätta vad det är, än vad det inte är.

1
Bevaka tråden