Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt iMessage på min macbook air har alltid funkat och har även kunnat skicka sms till de som inte har i message, men nu helt plötsligt så funkar de inte, de går bara skicka till de som har iMessage men inte de som inte har, o de connectar inte med min iphone heller, så smsen kommer inte till båda som de gjorde innan. vad jag vet så har jag inte ändrat nån inställning.... hur kan jag koppla samman dom igen så att jag kan smsa från båda?

Tacksam för svar

Kontrollera att du har SMS-koppling med din MPA under Inställningar -> Meddelanden

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kontrollera att du har SMS-koppling med din MPA under Inställningar -> Meddelanden

menar du på iphonen eller datan? det står inget om MPA på mobilen.. har en 4s.

Ursprungligen av hanna91:

menar du på iphonen eller datan? det står inget om MPA på mobilen.. har en 4s.

I mobilen skulle jag tro. Jag kan se alla mina enheter som kan ta emot sms via Inställningar > Meddelanden > SMS-koppling. Där finns min Ipad och två datorer och jag kan slå av eller på om de ska kunna ta emot sms.

Kanske hjälper det att slå av och på Imessage?

http://www.99mac.se/artikel/6067-guide-ta-emo...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-06 19:08

Det kan hjälpa att stänga av och slå på iMessage på din iphone men testa även att öppna meddelanden på din mac och sedan i meny raden väljer du inställningar - konto där kan du se hur meddelanden kan skickas till dig. Se till att nummer är bockad

1
Bevaka tråden