Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid installation av wordpress lokalt (XAMPP)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-09 19:49

Hej,
Jag försöker installera wordpress lokalt med hjälp av XAMPP (5.6.8-0) för Mac OSX och har följt installtionsbeskrivning på t.e.x
https://www.youtube.com/watch?v=A3fXcvnzlkw
MEN jag får hela tiden upp "Ett fel uppstod vid anslutning till databasen" när jag vill installera min wordpress, trots att jag följt anvisningarna exakt. Jag har även kollat andra anvisningar och kan inte hitta några skillnader.
Kan det bero på att jag försöker installera svensk version av wordpress? det är det enda som skiljer.
Har inte lyckats hitta något svar trots googlande så detta är mitt absolut sista halmstrå.
Jag har en MacBook Pro (late 2010) med Yosemite (10.10.3)
Blir så glad för hjälp!

Senast redigerat 2015-05-10 09:55

Körs MySQL?
Fungerar phpmyadmin?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-10 14:37

Jo, både MySQL och Apache webserver är startade.
Har skapat en databas i phpmyadmin.
Vad menar du med fungerar phpmyadmin?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-10 15:14

I phpmyadmin står följande:
En nyare version av phpMyAdmin finna tillgänglig och du bör uppgradera. Den senaste versionen är 4.4.6, publicerad 2015-05-07.
(Jag har 4.4.3)
The phpMyAdmin configuration storage is not completely configured, some extended features have been deactivated. Find out why. (Här finns en länk men jag begriper inget)
Or alternately go to 'Operations tab' of any database to set it up there.
You are connected as 'root' with no password, which corresponds to the default MySQL privileged account. Your MySQL server is running with this default, is open to intrusion, and you really should fix this security hole by setting a password for user 'root'.

1
Bevaka tråden