Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märklig hårdvarudefekt på iPhone 6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 6a som används flitigt. Så flitigt att den drar bort hår från min sköra skalle och massa skit och papper? samlas innanför metallramen som omhänger panelen. Det är framförallt uppe vid toppen, den delen som placeras mot örat som drar hår och samlar skit. Tog idag kontakt med Apple som råde mig att åka till Täby (långt ut åt tjotta hejti) för att få en tekniker att se över den och förhoppningsvis få den utbytt.

Har en svart nu och allt denna härliga mellanplats samlar är av vitt smuts och papper. Har ni med vit i6a upplevelser att det inte samlas smut eller att smutsen (eller i mitt fall skägg och hår) inte syns eller samlas där?

Det fanns ju ett "hairgate" på gång vid introduktionen av Iphone 6 - just att vissa exemplar kunde nypa fast hår om man drog telefonen genom hår eller skägg.

Jag har för mig att Jim Dalrymple hade en karaktäristisk kommentar kring det

Jag har haft två sexor (tappade en i backen och fick den utbytt på AppleCare) och de var definitivt olika på detta område. Den första "nöp" mer än den andra.

På väg hem från ett två timmar långt besök på Apple store i Täby Sthlm. Usch vilken väntan att va där! Hade bokat tid men fick ingen ändå, som nybliven föräldrar så funkar inte så dålig service.

Väl i samtalet berättade jag om glappet som funnits länge och de var snabba på att påpeka att jag orsakat skadan själv pga ett märke på undersidan av telefonen, en stöt den fått. Enligt dem så skulle "chassit" ha lossnat medan jag såg den som olika händelser.

Så utan dokument som styrker min teori blev det inget utbyte. Ska nu fortsätta diskussionen med costumer relations blää.

Det som var så konstigt var att de sade att de visat upp telefonen för tre olika tekniker och en av dem var oberoende. Oberoende vad? Ja alla var beroende av vad Apple har för riktlinjer, att skylla på vårdslöshet.

Hade hoppats på ett glatt besök men ack vad fel jag hade.

Senast redigerat 2015-06-08 18:07

Tråkigt
Själv fick jag en ny skärm när den släppte på min 5S, trots ett rejält slagmärke
men detta åtgärdade dom kanske utan att syna den med tanke på hur vanligt det är

Tips är att nyttja hemförsäkring om det visar sig bli en dyr historia.

1
Bevaka tråden