Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konkurrenter imponeras inte av Apple Music

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Strömmande tjänster som Spotify och Rdio imponeras inte direkt av Apple Music, men hälsar sin nye konkurrent välkommen in i matchen.

Läs hela artikeln här

Haha vad ska dom annars säga

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-06-09 15:03

Hur är det i plånboken Daniel?

När man läser vilken ekonomi Spotify har undrar man hur länge den konkurrensen finns kvar. Apple har ju några dollar i sparbössan.

Att spela oberörd är det tydligaste tecknet på att man är nervös. Troligtvis därför Ek raderade sitt tweet.

Apple's tjänst behöver inte ens vara bättre än Spotify. Det faktum att den kommer förinstallerad på alla enheter som Spotifys (Mac/iOS) kunder använder, och har deras kredituppgifter sparade så den går att aktivera på 1 sekund med Touch ID, kommer allvarligt skada Spotify's intäkter

Ursprungligen av petoos:

När man läser vilken ekonomi Spotify har undrar man hur länge den konkurrensen finns kvar. Apple har ju några dollar i sparbössan.

Vi håller tummarna för att Daniel drar in åtminstone 1 kr nästa år.

Spotify går snart ihop med andra och allt planar sedan ut i TVÅ stora globala leverantörer av streamad (kommersiell) musik; Apple Music och Den Andra (som en gång i tiden var Spotify och någon/några andra - vad dom väljer för namn har jag givetvis ingen aning om...kanske "Spotify" )

Spotify har gått back år efter år och tror nu när Apple ger sig in på marknaden att det kommer att vända? Jag ger Spotify ett år eller så innan man blir uppköpta eller slår igen portarna för gott.

Ursprungligen av Peeping Tom:

Spotify har gått back år efter år och tror nu när Apple ger sig in på marknaden att det kommer att vända? Jag ger Spotify ett år eller så innan man blir uppköpta eller slår igen portarna för gott.

Spotify går back mest för att de satsar på snabb expansion. Men många företag musiker skivbolag och förlag för att inte tala om Spotify grundarna själva går ordentligt plus på Spotifys existens så de lär nog bli rätt långlivade även om de så småningom köps upp av t.ex. MS Google eller Apple.

1
Bevaka tråden