Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Namnge många foton i iPhoto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver hjälp med att namnge en större mängd foton i sekvensföljd i iPhoto. Har tidigare gjort det i Automator, men det har varit med oredigerade foton sparade i mappar på HD, som jag sedan bara importerade.
Om jag exporterar från iPhoto, namnger i Automator och importerar igen får jag väl inte med redigeringshistoria, dvs både redigeringar och ursprungsfoto?
Går det att göra direkt i iPhoto. Har inte börjat med Bilder än eftersom jag har en massa händelser som jag vill slå ihop på ett smart sätt eftersom det bara verkar finnas album i Bilder.

Tacksam för lite hjälp!

Ursprungligen av citygirl76:

Behöver hjälp med att namnge en större mängd foton i sekvensföljd i iPhoto. Har tidigare gjort det i Automator, men det har varit med oredigerade foton sparade i mappar på HD, som jag sedan bara importerade.
Om jag exporterar från iPhoto, namnger i Automator och importerar igen får jag väl inte med redigeringshistoria, dvs både redigeringar och ursprungsfoto?
Går det att göra direkt i iPhoto. Har inte börjat med Bilder än eftersom jag har en massa händelser som jag vill slå ihop på ett smart sätt eftersom det bara verkar finnas album i Bilder.

Tacksam för lite hjälp!

iPhoto Händelserna konverteras till Album i Bilder

Tack
Jo, jag är medveten om det. Är eg namngivning av en bunt foton som jag vill veta hur man enklast löser.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-13 20:52

Toppen, det ska jag prova

1
Bevaka tråden