Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fallout Shelter gör allt rätt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Fallout Shelter styr du över ett skyddsrum i en postapokalyptisk värld. 99mac:s Ida Lindkvist hittar vad som kan vara det perfekta mobilspelet.

Läs hela artikeln här

Spelar det nu. Laddade ner det efter att jag sett Bethestas presentation på E3 o jag blev sugen på nya Fallout även om jag aldrig spelat de tidigare varianterna.

Dock går det för mig i Shelter ungefär som det brukar gå för mig i spel som Rise of Nations, Civ, Wow, SimCity etc. Dvs jag går ut hårt utan att läsa manualen(*) o sedan går det snabbare utför än uppåt.

(*) Jag är Macanvändare. För mig är manualen en tunn sak som mest innehåller en EULA. Om tillverkaren gömmer det viktigaste djupt inne i en text som är för tråkig för att läsa i sin helhet så blir det oftare "by trial and error", o ERROR blir det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-19 19:22
Ursprungligen av Mymac4ever:

Spelar det nu. Laddade ner det efter att jag sett Bethestas presentation på E3 o jag blev sugen på nya Fallout även om jag aldrig spelat de tidigare varianterna.

Dock går det för mig i Shelter ungefär som det brukar gå för mig i spel som Rise of Nations, Civ, Wow, SimCity etc. Dvs jag går ut hårt utan att läsa manualen(*) o sedan går det snabbare utför än uppåt.

(*) Jag är Macanvändare. För mig är manualen en tunn sak som mest innehåller en EULA. Om tillverkaren gömmer det viktigaste djupt inne i en text som är för tråkig för att läsa i sin helhet så blir det oftare "by trial and error", o ERROR blir det

Exakt samma här.

I mitt fall tog det mindre än fem minuter innan spelet hade deletats från telefonen igen

Ursprungligen av zinned:

Exakt samma här.

I mitt fall tog det mindre än fem minuter innan spelet hade deletats från telefonen igen

Då är du nog smartare än mig som envist försöker få nån ordning på eländet. Jag inser att det ligger nån slags elak ironi i att ett valv med nummer "666" går rent åt h-e, medan "314"(3.14) klarar sig genom kriser av fallande energi o annat å ändå har innevånare som är uppe i 100% nöjdhet...

Nu är det raderat o jag återgår till div pusselspel på nallen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-22 08:26

Verkar vara väldigt inspirerat av "This war of mine".
Fast med humor istället för tragedi (sjukt mörkt spel).

Finns till mac och rekommenderas om man gillar spelstilen.

http://store.steampowered.com/app/282070/?snr...

1
Bevaka tråden