Okej, hörni. Nu tar jag tillbaka min tråd för nu har dessa tankar gått och blivit på riktigt. Jag känner fortfarande att en uppfräschning av den dator jag har känns mycket mer relevant än att köpa en helt ny dator (även om nya MBP både är lättare och något mindre) så, hur går man tillväga rent praktiskt.
Jag tror inte jag behöver 16 GB RAM så jag kommer köra på 8 GB istället, vad rekommenderas? Gissar att de är lika lätta att byta som på en stationär dator så det oroar jag mig inte så mycket över. Spelar det någon roll om man köper 1333 eller 1600? Tänker mest på kompatibilitet.
Jag tänker mig dessutom att jag byter ut den nuvarande hårddisken mot en 256 eller 500 GB SSD. Jag har inte riktigt bestämt mig vilken storlek ännu. Vad rekommenderas här?
Hur går jag sen tillväga rent praktiskt när jag byter ut hårddisken? Räcker det att jag gör en säkerhetskopia i time machine, byter hårddisken och sedan ställer in den nya hårddisken mot min senaste säkerhetskopia? Tänker att det låter alldeles för lätt och trevligt för att vara sant.
Även batteriet har jag märkt att det är lite trött men det får bli ett senare projekt.
Datorn jag har är en MBP 13" early 2011.