Hej 99mac!
Jag har förnärvarande en kraftfull Macbook Pro 15" med specs:
* -------- Processor osv:
Modellnamn: MacBook Pro
Modellidentifierare: MacBookPro11,2
Processornamn: Intel Core i7
Processorhastighet: 2,8 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 4
L2-cache (per kärna): 256 K
L3-cache: 6 MB
Minne: 16 GB RAM
* -------- GRAFIKKORT:
Styrkretsmodell: Intel Iris Pro
Typ: Grafikprocessor
Buss: Inbyggd
VRAM (dynamisk, max): 1536 MB
Tillverkare: Intel (0x8086)
Upplösning: 2880 x 1800 Retina
Jag laggar en del när jag spelar spel och så, och min fps blir otroligt låg med det interna grafikkortet. Tror ni att det skulle bli mycket bättre med ett externt grafikkort? jag antar att processorn är rätt bra, då jag maxade processorn och la till mycket pengar för att få den dyraste processorn när jag köpte min macbook pro. Anledningen till att jag kör macbook pro är för att jag 1. proddar musik och har massa plugins jag har köpt som är anpassade endast för OSX, 2. behöver den till plugget, 3. gamea vid ett bord.
Tror att det är GPU'n som är för klen helt enkelt. Eller vad tror ni?
Isåfall, om så är fallet (att GPU'n är för klen), tänkte jag bygga till ett externt grafikkort.
Hur gör jag? Vilket grafikkort hade ni valt? Jag tänkte lira mest CS:GO, league of legends och kanske lite Farcry 4 m.m.
Har kikat lite på Geforce GTX 980 Gaming (http://www.inet.se/produkt/5411291/msi-geforc...) . Vad behöver man för att koppla in denna till min Macbook pro? nätagg? fläkt? grafikkort? Chassi?
Hjälp uppskattas!
PS. Thunderbolt används av både mitt externa ljudkort (UAD Apollo Twin Duo) samt min external skärm (Apple Thunderbolt Display 27"). Så frågan är om man kan köra på ett thunderbolt graffekort och kanske koppla in ljudkortet direkt i thunderbolt skärmen?
Svar uppskattas!
Tackar.