Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag är inloggad med mitt Apple-ID, iMessage, iCloud och på AppStore på en iPad och vill nu logga ut från allt (Jag kommer dock inte åt iPaden så det måste ske från en dator eller från min iPhone).
Hur gör jag?
Men det finns ingen ”Ändra” text att trycka på till höger.
Kollade med en kompis och på hans dator finns det det, hos mig är det tomt.
Någon som har en idé?
Jag kan ändra mitt till höger om mailadressen, loggade dock in på engelska sidan. https://appleid.apple.com/account/manage
Om du lägger till en alternativ adress så kanske du kan ändra den primära sen.
Ja det verkar finnas en "Ändra"-länk för alla vänner jag frågar, men inte för mig. Spelar ingen roll om jag har alternativ-adress eller inte, inte heller svensk/engelsk-sida har betydelse.
Så sjukt mysko, vet att jag gjort det förut också.
Apple är väl inte direkt kända för att vara smidiga i dessa fall när det gäller deras moln-lösningar som skiftat genom åren.
Men prova att ringa Apple imorgon och be om att få din primära adress ändrad.
Tanken med att man ska kunna byta den mailadress man har till ett Apple ID är ju ifall man t.ex. byter ISP så att man inte längre har kvar mailadressen. I det här fallet kommer ju din mailadress ifrån Apple själva och den finns ju kvar.
Till syvende och sist är det ju trots allt du själv som har tabbat dig och lämnat ifrån dig en iPad utan att nollställa den.
Men går det inte att kontakta personen som har din gamla Ipad och be hen att logga ut från den? Jag kan misstänka att personen ifråga borde också vara frustrerad över att ta emot iMessage avsedda för dig (med mera)
Fick faktiskt bli en återställning, personen i fråga (en äldre dam) hade inget Apple-ID så jag blåste iPaden igen och lät henne vara med då vi gjorde alla stegen.