• Medlem
  • Nässjö
  • 2015-06-22 14:46

Jag har en #TB Time Capsule Gen 4 som är kopplat till nätverket hemma hos min mamma. Jag har tidigare använt Tillbaka till min Mac för att komma åt filerna när jag inte är hemma, som nu när jag sitter hemma hos pappa.
Men då och då får jag problem. Anslutningen misslyckas. Någon gång har jag lyckats lösa det genom att ta bort alla nycklar till Time Capsulen som har legat i Nyckelringen. Att jag har haft flera nycklar har berott på att jag vid ett par tillfällen har varit tvungen att flytta med mig TC:n mellan mamma och pappa, just för att vara säker på att jag ska komma åt disken.

Eftersom jag någon gång har valt att spara nyckelringen, så får jag ingen förfrågan om att skriva i lösenord, utan den försöker bara ansluta och konstaterar att det inte funkar. Jag har 2 datorer, en iMac och en MacBook Pro, samma problem på båda.
Jag ska kanske tillägga att jag kör OSX 10.10.4 Beta vilket kanske kan strula till saker, men jag har å andra sidan haft samma problem i över ett år.

Att min Time Capsule finns på en annan adress är inget problem om jag behöver ändra inställningarna, den står 2km bort, så jag kan ta mig till nätverket /TC:n vid behov, men kommer att resa bort imorgon, så det vore skönt att kunna lösa det asap.