Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publika betaversioner av El Capitan och IOS 9 släppta

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har Apple som utlovat släppt publika betaversioner av OS X El Capitan och IOS 9.

Läs hela artikeln här

Tankar ner nu. Nervöst. "Den här gången ska jag vänta på de skarpa versionerna" sa jag. Jag är självdisciplin förkroppsligad.

Så typiskt att man ska jobba när Apple öppnar upp betan. Återkommer i eftermiddag.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-07-10 10:58

Vågar man lägga in iOS9?

Ursprungligen av Json_81:

Vågar man lägga in iOS9?

YOLO!

Ursprungligen av Json_81:

Vågar man lägga in iOS9?

Det beror på. Jag vet att Swish kan sluta fungera. Det kan fungera men sporadiskt. Jag vet att Unread inte fungerar alls. Spotlightsökningarna är inte 100%-iga. Ibland så hittar den inte apparna. Det är ett problem för mig som ofta starta appar genom att söka efter dem. Dock så verkar det alltid fungera att be Siri öppna dem.

Batteritiden blir lite sämre. Inte mycket men tillräckligt för att ge mig problem på eftermiddagen.

Förutom det så innehåller IOS9 ett stort antal småförbättringar som jag gillar! Därför är det svårt att backa tillbaka till IOS8

El Capitan är stabilare. Där har jag bara fått problem med min pokerstatistik som inte fungerar ihop med Svenska spel

Ursprungligen av pmarriott:

YOLO!

Snarare: Living on the edge!

YOLO borde egentligen innebära att du är rädd om ditt enda liv och inte tar dumma och onödiga risker:)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-07-10 12:15
Ursprungligen av pmarriott:

YOLO!

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror på. Jag vet att Swish kan sluta fungera. Det kan fungera men sporadiskt. Jag vet att Unread inte fungerar alls. Spotlightsökningarna är inte 100%-iga. Ibland så hittar den inte apparna. Det är ett problem för mig som ofta starta appar genom att söka efter dem. Dock så verkar det alltid fungera att be Siri öppna dem.

Batteritiden blir lite sämre. Inte mycket men tillräckligt för att ge mig problem på eftermiddagen.

Förutom det så innehåller IOS9 ett stort antal småförbättringar som jag gillar! Därför är det svårt att backa tillbaka till IOS8

El Capitan är stabilare. Där har jag bara fått problem med min pokerstatistik som inte fungerar ihop med Svenska spel

Avvaktar lite, swish vill jag inte vara utan.

Eller om man skulle slänga in det på jobbtelefonen kanske.
Någon som testat lync med iOS 9?

Nertankad och installerad på två IOS och två datorer. Funkar allt bara finfint. Har ni sett vad som händer när man letar efter muspekaren och skakar till lite nervöst på musen (styrplattan)?

Mitt WiFi typar sig lite på Macen. Vill inte ansluta till det ena och det andra påstås inte vara anslutet till Internet, men i Airport-verktyg är det grönt hela vägen.

Edit: Omstart fixade biffen.

Det verkar vara stort intresse för nu har webbsidan gett upp...

Ursprungligen av Json_81:

Avvaktar lite, swish vill jag inte vara utan.

Eller om man skulle slänga in det på jobbtelefonen kanske.
Någon som testat lync med iOS 9?

Har inte kört samtal via lync men chattat och appen fungerar.

Har fått lyncsamtal som jag missat så det verkar ok. (Jag har semester så jag ringde aldrig tillbaka. Dessutom så var ett samtal från känt telemarketingföretag så jag svarar aldrig på det numret )

Ursprungligen av pmarriott:

Mitt WiFi typar sig lite på Macen. Vill inte ansluta till det ena och det andra påstås inte vara anslutet till Internet, men i Airport-verktyg är det grönt hela vägen.

Edit: Omstart fixade biffen.

Jag hade också ett sådant problem. Fixades med omstart. Väldigt konstigt. Jag var ansluten men ändå inte...

Ursprungligen av BlackSmp:

Snarare: Living on the edge!

YOLO borde egentligen innebära att du är rädd om ditt enda liv och inte tar dumma och onödiga risker:)

Tänk om du får en buss i huvudet innan iOS 9 släpps skarpt och dör utan att hunnit testa det! Som jag sa, YOLO!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-07-10 13:16
Ursprungligen av BlackSmp:

Har inte kört samtal via lync men chattat och appen fungerar.

Har fått lyncsamtal som jag missat så det verkar ok. (Jag har semester så jag ringde aldrig tillbaka. Dessutom så var ett samtal från känt telemarketingföretag så jag svarar aldrig på det numret )

Ringer telemarketing på lync??

Problemet med webbsidan hade med Safari att göra. Jag tömde cachen men det hjälpte inte. När jag öppnade samma sida med Chrome så funkade det. Skumt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-10 13:51
Ursprungligen av Anders T:

Problemet med webbsidan hade med Safari att göra. Jag tömde cachen men det hjälpte inte. När jag öppnade samma sida med Chrome så funkade det. Skumt.

Samma problem här fast tvärtom, fungerar i Safari men inte i Chrome, 6.00 GB El Capitan på väg ner.
MEN, backuper gjorda först, både CCC och TM.

Ursprungligen av Redaktionen:

Nu har Apple som utlovat släppt publika betaversioner av OS X El Capitan och IOS 9.

Läs hela artikeln här

mhmm... har varit med om denna förr...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-10 15:39

Ok, El Capitan igång nu, dags att leka.
Första kraschen blev Mail..

Sophos antivirus slutade fungera. De meddelar på sin sida att det kommer en uppdatering till lanseringen av OS X 10.11.

Ursprungligen av Json_81:

Ringer telemarketing på lync??

Vi har en växellösning där samtal till våra 010-nummer kopplas via lync.

1
Bevaka tråden