Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music tvingar mig till iCloud?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Har i dag Spotify men tänkte precis prova Apple Music och gick in i inställningar i iTunes och valde "Visa Apple Music", "iCloud-musikbibliotek" är avmarkerat (vill inte synka mitt bibliotek). Sökte efter en artist och tänkte lägga till denna i "Min Musik" i Apple Music men det står då att man måste välja att ha "iCloud-musikbibliotek" men att man kan avmarkera det senare. Jag vill ju inte synka min egna musik i molnet så varför tvingar Apple mig till detta? Går ju inte annars att lägga till artister i "Min Musik".

Som en sidnotis så är Apple Music plottrigt, segt och framförallt buggigt. Har sett flera gråmarkerade låtar och vissa album är konstiga versioner av album som jag själv har köpt på CD, med andra låtar och konstiga mixar. Vissa låtar spelas inte heller utan det är helt tyst.

Känns som om alla användare av Apple Music är betatestare.

/Alt Ego

Senast redigerat 2015-07-27 05:22
Ursprungligen av Alt Ego:

Tjena,

Har i dag Spotify men tänkte precis prova Apple Music och gick in i inställningar i iTunes och valde "Visa Apple Music", "iCloud-musikbibliotek" är avmarkerat (vill inte synka mitt bibliotek). Sökte efter en artist och tänkte lägga till denna i "Min Musik" i Apple Music men det står då att man måste välja att ha "iCloud-musikbibliotek" men att man kan avmarkera det senare. Jag vill ju inte synka min egna musik i molnet så varför tvingar Apple mig till detta? Går ju inte annars att lägga till artister i "Min Musik".

Som en sidnotis så är Apple Music plottrigt, segt och framförallt buggigt. Har sett flera gråmarkerade låtar och vissa album är konstiga versioner av album som jag själv har köpt på CD, med andra låtar och konstiga mixar. Vissa låtar spelas inte heller utan det är helt tyst.

Känns som om alla användare av Apple Music är betatestare.

/Alt Ego

Det är säkert därför det finns tre månader gratis. Blew my mind.

Gör som jag och många andra ..
Kör vidare med det bästa som idag är Spotify
Apple Music har lång väg att vandra innan man nått dit

Japp, går jag tillbaka till Spotify där allt fungerar.

1
Bevaka tråden