Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta Chello mot Bostream?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-13 22:00

Jag är hyresgäst i en bostadsrättsförening (Stockholm) som nu undersöker intresset för att byta Chellos 1Mbps à 399kr/månaden mot Bostream K-lans 10Mbps, med fast IP-adress, à ca 300kr/månaden.

Efter att ha läst några andra diskussioner här så undrar jag bara: går det överhuvudtaget att lita på Bostream!?

Man vet vad man har (helt OK med Chello), men inte vad man får, osv....

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 22:15

Jag har haft Bostream sen de lanserade adsl här i göteborg. Det har funkat bra för mig. Det var lite strul i början men inga större problem de senaste åren. Inte mer än det som varit på andra nät iaf. Nu jämför jag med Sunet eftersom det är det vi kör med jobbet. Har beställt scream och väntar på det med spänning. Där har det varit lite olika besked när jag skall få det och så, men det är nog inte deras problem utan skanovas.

/Lari

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-13 22:22

Hehe om du får välja mellan en Canon G5 för 7000:- eller en Nikon Coolpix 2100 för 8000:-, vad skulle du välja?

Skulle byta på sekunden om det gick. Kan desvärre inte få Bredbandsbolaget eller Bostream pga nån begränsning i växeln... Chello funkar bra men 10Mbit istf 1 (!), för en hundralapp mindre. De skulle kunna ha driftstörningar varje dag och jag skulle ändå vara nöjd...

Jag är lite mindre nöjd med bostream. Jag har haft adsl 2,4mbit sedan ca 3år (tror jag). Vad som stör mig är att dns servern är nere ofta och att jag inte har bättre hastighet än när jag hade en 0,5mbits kabeluppkoppling.

Jag har en vän som har comhem 2mbit och det går jävligt mycket snabbare vid nedladdning. Han har ofta över 100k, jag har sällan över 100k.

Fast jag föredrar fast ip och därför har jag kvar bostream.

Det kan ju vara så att flaskhalsen ligger hos mig på något sätt?

mvh
Daniel

Jag har Chello och är nöjd med "uptime" och så, men det går ju för trööööögt. Har försökt byta till Bostream och BBB sen dom lanserade sina snabbare tjänster men är för långt ifrån deras jäkla telestationer. Har flera vänner som kört ett tag med både Bostream och BBB och dom är väldigt nöjda. Tycker inte att det är något snack, kan man byta så skall man byta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 09:43

Tack för svaren. inga allvarligare invändningar mot Bostreram än så länge, så det är väl bara att slå till!

Bara att hoppas att vi blir tillräckligt många så att vi kan få Bosteams K-LAN till rimligt pris (högst 319kr har bostadsrättsföreningen sagt, men det kan också bli under 300kr).

1
Bevaka tråden