Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Mac i en Windows-värld

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 01:21

Läs artikeln på osViews (hittade länken på Slashdot)

Han hade betydligt fler problem än jag har haft när jag släpat med mig min mac till jobbet. Det enda knöket är väl att fyran skaffat en ny ricoh-skrivare och jag har inte lyckats hitta några drivrutiner till den.
Annars är det bara att tuta och köra i en windows only-miljö.

Trevlig artikel. Att IT-avdelningen skulle antingen rycka på axlarna eller aktivt motarbeta killen var väl ingen direkt överraskning. Vad får de där nissarna för utbildning egentligen?

/Ola

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Vad får de där nissarna för utbildning egentligen?

/Ola

BARA Microsoft! Stör mig som f*n.

Vi använder FileMaker för mindre databaser (och halvstora). IT-teknikerna kan knappt någonting om programmet, sorgligt.

Tyvärr verkar det som om Microsoft är de enda som håller god utbildning.... eller....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Trevlig artikel. Att IT-avdelningen skulle antingen rycka på axlarna eller aktivt motarbeta killen var väl ingen direkt överraskning. Vad får de där nissarna för utbildning egentligen?

/Ola

Problemet är ju det att Macen har en väldigt liten marknadsandel jämfört med Windows (och även jämfört med Linux på serversidan) så väldigt många anser inte att det är värt att utbilda sig på annat än Windows, tyvärr.... Och det här blir det nog inte lätt att ändra på, och det är ett elände faktiskt!!

• Medlem
  • 2003-10-15 10:44

Enligt Apple ska Mac OS X ha "sömlös" integrering med Windowsmiljö men det är förstås en sanning med modifikation som jag konstaterat utan att behöva läsa artikeln denna tråd handlar om.

Nu ska det ju bli ännu bättre med Panther men ändå finns det företag som utvecklar lösningar för Mac OS X/Windows som det här t ex.

Är det någon som har erfarenheter eller kommentarer?

• Medlem
  • 2003-10-17 00:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf A
Nu ska det ju bli ännu bättre med Panther (...)
Är det någon som har erfarenheter eller kommentarer?

Allvarligt talat, att det kommer att bli "ännu bättre" är som att säga att bajs kommer att lukta "ännu godare" den 24 oktober. Låt oss hoppas på att integrationen blir "mindre usel".

1
Bevaka tråden