Jag skulle förvänta mig att det låter annorlunda. Vi hör ju hela tiden vår egen röst via konduktiv benöverledning, vänjer oss vid det och blir förskräckta när vi inte gör det (dvs hör en inspelning där vi hör oss själva så som alla andra gör). Tekniken används väl främst för hörhjälpmedel när man har bevarad innerörafunktion men skada i mellanöra. Men jag har aldrig testat. Används tydligen i en del sport-lurar, framför allt om man vill lyssna på musik under vatten. Hittade en bra genomgång av ben-hörurar här:
Best Bone Conduction Headphones of 2015: A Complete Guide
Men i detta patent används motsatt funktion, att en mikrofon placeras i en öronsnäcka för att fånga upp användarens röst genom benledning. Google glass använder sådan mikrofon, troligen kan man då tala tystare utan att störa omgivningen så mycket. Och detta patent handlar vad jag förstår specifikt om hur två helt trådlösa öronsnäckor optimerar uppfångat ljud på bästa sätt, genom att avgöra om en eller båda sitter i örat, vilken som uppfångar bäst luftlett respektive benlett ljud, vilken som störs mest av vindbrus mm, och att om allt är lika bara den som har bäst batterinivå används för tillfället. Typ.