- Redaktionen
- Skribent ●
99mac:s Ida Lindkvist och Jakob Nilsson försnackar här inför Apples event under onsdagskvällen.
Så, vad tror alla i forumet att vi kommer få se? Har vi träffat rätt i våra prognoser, eller överraskar de oss med att lägga halva eventet på nya Mac-datorer?
Så, vad tror alla i forumet att vi kommer få se? Har vi träffat rätt i våra prognoser, eller överraskar de oss med att lägga halva eventet på nya Mac-datorer?
Lansering av mjukvaran
iPhone 6S och 6S Plus
Lite fokus på Watch och lite lull-lull
Apple TV
iPad Air 3 och en vettig Mini (hoppas jag på)
Gärna en ny Display som funkar till alla deras datorer. Thunderbolt disp. är så sanslöst gammal och funkar inte ens med MacBook. Men tyvärr tror jag detta får vänta till våren.
Sen hoppas jag verkligen inte det kommer en iPad Pro som är 12" med en stylus. Känns som Apple börjar bli lite spretiga som dom var när Jobs kom tillbaka. Mängder av produkter och modeller som spretar åt alla håll. Jag säger inte att dom ska sluta utvecklas, men inte heller tappa sin personlighet.
Hur kan jag på lättast sätt skicka över strömmen till chromecasten? Apple envisas med att det endast lirar i Safari :/
Avslutar med one republic, vet inte vad jag ska säga..
Bara jag som stör mig på att det alltid ska påpekas att "det är vår bästa och mest avancerade 'insert valfri produkt här' någonsin!!"
Ja inte backar man väl och gör något mindre bra?
Den nya iPad Mini 4 är inte deras bästa och mest avancerade iPad. Och iPhone 5C när det begav sig var inte den bästa och mest avancerade iPhonen.
Men jag förstår vad du menar och håller med dig. Det blir lite tjatigt
Är det bara jag som tycker att Apple borde ta och täta läckorna? Det var inte mycket som presenterades som man inte hade hört riktigt träffsäkra rykten om. Pennan var en nyhet för mig, men utöver det kunde jag inte hitta många saker. Man vill ju bli överraskad!
Är det bara jag som tycker att Apple borde ta och täta läckorna? Det var inte mycket som presenterades som man inte hade hört riktigt träffsäkra rykten om. Pennan var en nyhet för mig, men utöver det kunde jag inte hitta många saker. Man vill ju bli överraskad!
Det är nog rätt svårt att täta läckorna i Kina där prylarna tillverkas. För många kineser som vet för mycket.
Trots allt är de makalöst bra på att presentera sina produkter. Det finns väl ingen som slår dem..? Politiker, myndigheter och, självklart, andra företag har en del att lära..:)
Rent allmänt blev jag mest glad för Apple TV. Resten känns inte som för mig just nu. Men, jag tycker det var klart bra uppdateringar. Den nya iPad Pro är ju fantastisk, men tung. Att den ska bli attraktiv bygger på hur tangentbordet fungerar tycker jag. Och hur iOS 9 samt Safari fungerar att surfa med.
Det är nog rätt svårt att täta läckorna i Kina där prylarna tillverkas. För många kineser som vet för mycket.
He, he, väldigt sant. Jag får väl helt enkelt på sedvanligt svenskt manér knyta näven i fickan och fortsätta titta...