Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Iphone 6S och 6S Plus

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-29 08:34
Ursprungligen av BlackSmp:

Då skulle jag vara mer fundersam över den ökade volymen än vikten. Telefonen är större så det är naturligt att den blir tyngre. Men jag upplever som att den känns lättare pga att vikten sprids över en större volym.

Det där ligger det mycket i. Att jag inte har köpt 6:an beror på volymen. Viktökningen från 5S till 6 var okey, men gillar inte storleken. Nu läggs också vikten till i kalkylen. Om detta fortsätter så får man ju bita i det sura äpplet till slut. Jag använder telefonen i jobbet och behöver uppdaterade funktioner. Frågan är ju om man ska vänta på 7:an eller gradera upp till en 6S? Men lite tråkigt att jag är så sval inför de nya telefonerna.

Ursprungligen av xms67:

Det där ligger det mycket i. Att jag inte har köpt 6:an beror på volymen. Viktökningen från 5S till 6 var okey, men gillar inte storleken. Nu läggs också vikten till i kalkylen. Om detta fortsätter så får man ju bita i det sura äpplet till slut. Jag använder telefonen i jobbet och behöver uppdaterade funktioner. Frågan är ju om man ska vänta på 7:an eller gradera upp till en 6S? Men lite tråkigt att jag är så sval inför de nya telefonerna.

Du får ju de flesta nya mjukvarufunktionerna även på 5s så i sådana fall så skulle jag avvakta om jag vore du. De nya funktionerna som är låsta till 6s borde inte påverka dig och de övriga får du iom IOS9

Skillnaden i vikt mellan 6 och 6s bedömer jag som så liten att den inte borde påverka dig men det blir intressant att känna på 6s för att se om jag initialt märker någon skillnad.

För mig är tvärtom - jag är väldigt sugen på det nya som kommer med 6s. Bättre TouchId (även om jag är nöjd med den nuvarande), 3D Touch och kameraförbättringarna - med Live Foto som blir extra intressant att se hur det tas emot av "vanligt folk"

Bevaka tråden