En gammal diskussion som förmodligen skulle ha varit låst vid det här laget...
På det här forumet låser man inte en tråd för att man tycker att den är "klar". Och det tycker jag är bra. Det kan ju komma nya synpunkter och fortsättning på diskussionen senare.
...Men är jag helt ute och cyklar om jag påstår att det har funnits en sådan funktion inbyggd i allas vårt kära MAC OS en gång i tiden?...
Jag har kört Mac sedan 1991 (och började med System 7.x), och kan inte komma ihåg att det har funnits någon sådan fönsteranpassningsfunktion inbyggd i operativsystemet.
Jo, man har ju knappen (som i OS X är grön) som förstorar/förminskar det aktiva fönstret. Men den funktionen är väl lite för enkel för att räknas in här.
I vissa program (t.ex Photoshop) finns funktioner, som t.ex kan sprida ut dokumenten/fönstren och lägga dem bredvid varandra. Det är kanske någon sådan funktion du tänker på.
PS. Lite märkligt att kalla det "allas vårt kära", och sedan använda fel benämning. Om man håller det så kärt så borde man veta att man inte skriver Mac med stora bokstäver.
MAC med stora bokstäver brukar betyda Media Access Control (dvs en nätverksadress).