Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 9 – det mesta och det bästa

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är IOS 9 tillgängligt för alla användare att ladda hem, och med det nya systemet kommer en uppsjö nya funktioner och finesser. 99mac går igenom de viktigaste, och några som är lite mer dolda.

Läs hela artikeln här

Bra artikel med mycket intressant info!

Man kan ju även testa att koppla ett fysiskt tangentbord till iPaden och pröva alla nya kortkommandon de lagt till. Går nästan att använda på samma sätt som i Mac nu fast med vissa begränsingar. Håller man ner cmd+alt (ibland bara cmd) så får man upp alla kortkommandon relevanta till appen / hemskärmen.

Håller med ovanstående talare

Fattar faktiskt inte det där med Siri att man måste ladda för att kunna säga "Hej Siri"???
På Watch funkar det på armen så varför inte med mobilen/paddan?

Ursprungligen av CekariYH:

Håller med ovanstående talare

Fattar faktiskt inte det där med Siri att man måste ladda för att kunna säga "Hej Siri"???
På Watch funkar det på armen så varför inte med mobilen/paddan?

Antagligen för att spara batteri så att inte telefonen måste ligga och läsa av mikrofonen hela tiden.
Hej Siri på klockan fungerar bara när skärmen är påslagen

Jag antar att 6S har någon stödprocessor som gör att den klarar av att lyssna hela tiden utan större påverkan på batteriet.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-17 21:25

På min 5s visas inte batteri status i notiser, någon inställning jag missar?

Ursprungligen av BlackSmp:

Antagligen för att spara batteri så att inte telefonen måste ligga och läsa av mikrofonen hela tiden.
Hej Siri på klockan fungerar bara när skärmen är påslagen

Jag antar att 6S har någon stödprocessor som gör att den klarar av att lyssna hela tiden utan större påverkan på batteriet.

Låter rimligt

Ursprungligen av kievY:

På min 5s visas inte batteri status i notiser, någon inställning jag missar?

Batteristatus visas inte i notiser men du kan aktivera visning av batteristatus i notiscentret. Är det detta som du menar?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-17 23:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Batteristatus visas inte i notiser men du kan aktivera visning av batteristatus i notiscentret. Är det detta som du menar?

Ja som på bilden här i artikeln när man drar ner så visas batteri status, det gör det inte hos mig.
I inställningar->notiser har jag inte möjlighet att välja något sådant inte heller i inställningar->batteri.
Kanske måste ha fler saker kopplade till telefonen, eller watch?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-17 23:49
Ursprungligen av kievY:

Ja som på bilden här i artikeln när man drar ner så visas batteri status, det gör det inte hos mig.
I inställningar->notiser har jag inte möjlighet att välja något sådant inte heller i inställningar->batteri.
Kanske måste ha fler saker kopplade till telefonen, eller watch?

Jag tror du måste ha någon BT-enhet parad, t ex klocka eller headset. Min visar både iPhone, Appe Watch och BT-headset. Dock försvann det vid ett tillfälle så jag fick ta bort widgeten och lägga till den igen. Då syntes den igen.

Det kan vara som sinnes säger. Jag har det på min telefon som är parad med min klockan men ingenting på min iPad air som inte är parad med något.

Jag hade ingen widget på ipaden heller - vilket jag trodde att jag hade

1
Bevaka tråden