Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta sökmotor för Siri i iOS9?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-09-17 19:48

Jag har google som standardsökmotor i Safari på telefonen men när jag ber Siri att söka på webben används Bing som sökmotor.

Var ändrar jag denna inställning?

För Safari finns det en inställning för vilken sökmotor som ska användas men vad Siri använder vet jag inte.
Hur vet du att Siri använder Bing, mest nyfiken då jag provade att söka lite men hitta ingen info om använd sökmotor

  • Medlem
  • 2015-09-17 20:03

Det står överst innan sökresultaten: Bing-sökning och längst ner finns logotypen för Bing.

Ursprungligen av Masp:

Det står överst innan sökresultaten: Bing-sökning och längst ner finns logotypen för Bing.

Japp nu såg jag det också.
MicroApple samarbete :-/

Ursprungligen av Masp:

Jag har google som standardsökmotor i Safari på telefonen men när jag ber Siri att söka på webben används Bing som sökmotor.

Var ändrar jag denna inställning?

Jag tror inte det går att ändra. Däremot kan man säga "googla" istället för att söka och då ska det vara google.

Siri och Bing har aldrig gått att ändra.

Tror det är ett statement gentemot Google.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag tror inte det går att ändra. Däremot kan man säga "googla" istället för att söka och då ska det vara google.

Ja, det funka ju, sådär och rätt omständigt. Med sådär menar jag att sök eller hitta visar en lista av förslag medan googla tar upp en websida., iaf på dom sökningar jag provade

1
Bevaka tråden