Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Våga uppdatera iPad Air till iOS 9?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-09-24 19:22
Ursprungligen av Kattmatte:

Inga problem med slöhet, snarare tvärtom som andra redan påpekat.
Men tyvärr låses skärmen inte längre automatiskt då man fäller ihop det magnetiska skärmskyddet. Jag har originalskyddet från Mac och konstaterade detta faktum sedan jag upptäcks att paddan käkat batteritid under natten.
Skulle gissa att fler upptäckt detta, och att bot är på gång.

Konstigt. Satte på ett sådant idag på min Air 2 och det funkar fint med låsning.

Jag rekomenderar alltid att uppdatera om maskinen enligt Apple har rekomenderade specs - om man nu är intresserad av nya funktioner, buggfixar och säkerhetslagningar. Om ett OS från Apple inte rullar bra på en burk så ser dom givetvis till att det OS'et inte går att installera på den burken. Om det är någon som har den heltäckande och generella kunskapen om ett OS och dess hårdvara så är det Apple och deras rekomendationer måste väl ändå slå alla andras gissningar och subjektiva erfarenheter? Spridda enskilda vittnesmål på diverse forum förändrar ingenting. Föreställ er att det var Solvalla och ni satsar 10 000 kr. - vad sätter ni stålarna på? Apple eller diverse användarspekulation? Vilken häst satsar ni på?

(detta gäller prestanda och inte OS kompabilitet med tredjepartare - det är ju så att man inte hastar med nya OS på en Mac som står och producerar levebrödet t.ex. - en burk man har kopplad till tredjepartshårdvara och tredjepartstillägg - då håller man sig lugn och kollar runt vad som händer - men det är en annan femma och för iOS är detta scenario inte aktuellt på samma sätt)

  • Medlem
  • 2015-09-24 21:52

Kör en iPad Air (1gen). Safari laggar när man scrollar på hemsidor, när man byter mellan appar så laggar hela plattan.
Definitivt en mycket sämre upplevelse.

Bevaka tråden