Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Favoriter Komplikationer

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Virka favoriter har ni på urtavlekomplikationer nu med WatchOS 2 ? Gärna skärmdump från klockan och urtavlan.

Jag har dessa appar som har komplikationer, men ingen av dom är en favo att ha där.
Hade hoppats på Dataman, men den visar bara en bock för ok istf siffrorna tyvärr.

Star Walk 2
DataMan
iTranslate
Night Sky
Trivia Crack

Verkar inte finnas några intressanta än, men kommer väl!

Än så länge exakt samma som tidigare men med annan färgsättning

När det gäller fritid så slår jag över till bildspelet som roterar bland ett antal utvalda egna foton. Där visas bara tiden

I iPhone appen för Watch får man ju en lista på appar som har komplikationer vilket underlättar för att veta vad man kan lägga dit utan att behöva leta/testa leta med scrollhjulet, men finns det någon lista för att se vilka som körs på Watch lokalt (native)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-23 08:51
Ursprungligen av CekariYH:

I iPhone appen för Watch får man ju en lista på appar som har komplikationer vilket underlättar för att veta vad man kan lägga dit utan att behöva leta/testa leta med scrollhjulet, men finns det någon lista för att se vilka som körs på Watch lokalt (native)?

Du menar vilka APPAR som körs native? Ja, det kan man se.

Det ser du då appar som inte körs native har app-namnet under den snurrande cirkeln vid uppstart, till skillnad från appar som körs native då dessa har app-namnet uppe till vänster på skärmen.

Om vi vänder på det... Vilka ny komplikationer skulle ni vilja se?

Kanske en alternativ kalender? Fantastical?

Och en tracker för sportresultat

Samt kanske en att-göra lista

Sedan tar min fantasi slut...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-23 12:24
Ursprungligen av BlackSmp:

Och en tracker för sportresultat

Den skulle jag vilja ha och det finns ju några vettiga utvecklare som skulle kunna presentera en sådan, som Forza och Livescore för att ta två exempel.

Ursprungligen av zinned:

Du menar vilka APPAR som körs native? Ja, det kan man se.

Det ser du då appar som inte körs native har app-namnet under den snurrande cirkeln vid uppstart, till skillnad från appar som körs native då dessa har app-namnet uppe till vänster på skärmen.

Orka starta 50+ appar för att kolla, va nog lite oklar där, menade som en lista nånstans typ

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-23 14:44
Ursprungligen av CekariYH:

Orka starta 50+ appar för att kolla, va nog lite oklar där, menade som en lista nånstans typ

Nej, inte vad jag känner till.

Ursprungligen av CekariYH:

I iPhone appen för Watch får man ju en lista på appar som har komplikationer vilket underlättar för att veta vad man kan lägga dit utan att behöva leta/testa leta med scrollhjulet, men finns det någon lista för att se vilka som körs på Watch lokalt (native)?

Vilken lista är det ? Kan bara se vilka komplikationer jag lagt till på min.

Ursprungligen av adress@mac:

Vilken lista är det ? Kan bara se vilka komplikationer jag lagt till på min.

Det är ju det jag undrar, om det finns någon lista ju

Ursprungligen av CekariYH:

Det är ju det jag undrar, om det finns någon lista ju

Vi menar nog samma sak. Under komplikationer har jag bara 2 stycken än så länge. Tycker också det skulle vara bra med en sammanställning på vilka appar som har det. Likaså tycker jag att det på AppStore borde finnas en avdelning för alla appar till  Watch. Söker man - finns det massor. Men en egen avdelning vore inte dumt. Dom som finns i appen  Watch - är ju bara en bråkdel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-23 18:13
Ursprungligen av adress@mac:

Vi menar nog samma sak. Under komplikationer har jag bara 2 stycken än så länge. Tycker också det skulle vara bra med en sammanställning på vilka appar som har det. Likaså tycker jag att det på AppStore borde finnas en avdelning för alla appar till  Watch. Söker man - finns det massor. Men en egen avdelning vore inte dumt. Dom som finns i appen  Watch - är ju bara en bråkdel.

Nej, @CekariYH vill se en lista på de appar som kan köras native...inte de som har stöd för komplikationer.

Ursprungligen av adress@mac:

Vi menar nog samma sak. Under komplikationer har jag bara 2 stycken än så länge. Tycker också det skulle vara bra med en sammanställning på vilka appar som har det. Likaså tycker jag att det på AppStore borde finnas en avdelning för alla appar till  Watch. Söker man - finns det massor. Men en egen avdelning vore inte dumt. Dom som finns i appen  Watch - är ju bara en bråkdel.

Alla appar som kan visas som komplikationer finns i en lista på iPhonens Watch app. Jag har 5 st där nu, men ingen bra/intressant nog för att lägga upp som komplikation.

Appar som under WOS2 kan köras direkt på Watch kan man inte se på någon lista, utan man märker det först antingen om det står om det i iTunes app-stor för resp. app eller om man startar appen på klockan så syns det under uppstartsfasen om den är native.

Om man söker på "apple watch" i iTunes får man upp rätt många appar, men om det är alla vet jag inte, så håller med dig där.

Senast redigerat 2015-09-23 18:40
Ursprungligen av zinned:

Nej, @CekariYH vill se en lista på de appar som kan köras native...inte de som har stöd för komplikationer.

Ok - då menar vi inte samma sak. Men jag vill ha allt detta ändå.....?

1
Bevaka tråden