Jag upptäckte att efter jag uppdaterat klockan till watchOS 2.0 så synkade inte bilderna längre för mappen jag hade ställt in. Ändringar på bilder, borttagning av bilder och tillagda bilder synkades inte över till klockan. Efter mycket trixande och läsande på nätet så verkar strulet vara kopplat helt till - urtavlan "Bild".
Jag dödade bild-appen i klockan och ställde in en annan bildmapp än "Favoriter" att synka. Ingen skillnad, samma bilder syntes fortfarande. Jag valde då att byta urtavla till en utan bild, i mitt fall "Moduler", och sedan gick jag än en gång in i bildappen. DÅ! Då synkade den som den skulle och de nya bilderna dök upp.
Summa summarum, om man använder en urtavla med egen bakgrundsbild så verkar det uppstå problem med synken av bildmappen som man har inställd. Man måste alltså då byta urtavla och eventuellt också byta mapp för bildsynken för att sedan ändra tillbaka igen. Jag verkar vara långt ifrån ensam med problemet så det kan ju vara en bugg vi har stött på här men jag har dock inte orkat försöka återskapa problemet igen efter att jag nu löste det.