Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flygsimulator?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 17:46

Spelade mycket F/A 18 Hornet för ett antal år sedan. Men vad hände sedan? Vad finns det för flygsimulatorer till OS X i dag?

Har sett X-plane (?) men det verkar vara mera att ratta en trafikkärra.
Är ute efter mer combat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 23:13

F/A 18 skulle kommit i ny version i somras (F/A 18 Operation Iraqi Freedom eller så) för Mac OS X. Den släpptes för PC i augusti men sedan har jag inte hört något mer.

På FAQ på http://www.operation-iraqi-freedom.us/support.html står det fortfarande att en en Mac-version är planerad.

Förutom denna sim har jag inte hört något om någon mer aktuell för Mac.

jag gick också ner mig i Hornet-träsket så till den milda grad att jag gick åstad å köpte mig ett par spakar (CH)

Men det var ju på den tiden man körde beige-mac med ADB eller vad det hetter. Nu sitter jag här med mina rund-proppiga (adb-kontakter) spakar jämte en maskin med bara USB så långt ögat når.

Macoteket har visst en adapter för 700 spänn men köper jag den av dom är dom mycket noga med att friskriva sig från ansvar om det inte funkar som det ska...

har någon testat adb-spakar mot Hornet eller X-plane eller så?

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 16:26

David: Jag vet vad du menar jag skaffade både spak och throttle. Var på gång att skaffa pedaler också men då sa flickvännen att det fick räcka...

Åh, va skönt att jag inte är ensam om att ha varit i hornet träsket! menar ni att det kommer hornet2 typ`? måste ha!

1
Bevaka tråden