Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kommer den smarta menskoppen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utvecklarna bakom Kickstarter-projektet Looncup vill koppla ihop menskoppen med en smart mobiltelefon för att göra menstruationen mer lätthanterlig.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-02 22:01

Smart grej! Man önskar man hade mens själv!

Verkligen kul att sånt här dyker upp på marknaden. Sjukt användbart för så många.

Jösses...undrar hur kvinnor klarade sig förut!!!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-05 02:51

FAQ:"Do not use the LOONCUP when you pass airport security"

  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-05 10:34

Nu är ju inte jag kvinna men om jag vore det skulle jag tycka att det kändes besvärligt att gå runt med en bluetooth-sändare inuti kroppen...

Synd att batteriet inte är laddningsbart, känns som en perfekt match för induktionsladdning. Sen vette tusan hur najs det blir med hygienen, alla jag känner som använder menskopp kokar sin. Men ja, det kanske går på ett ut när man ändå köper en ny efter 6 månader.

Coolt med smart teknologi som piggy-backar på befintliga lösningar för att automagiskt ge ett mervärde iaf!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-05 19:13
Ursprungligen av rhesus:

Nu är ju inte jag kvinna men om jag vore det skulle jag tycka att det kändes besvärligt att gå runt med en bluetooth-sändare inuti kroppen...

Vi män får ta den i tvåan;-P

Ursprungligen av jas:

Vi män får ta den i tvåan;-P

Kom igen, vi kan hålla en högre nivå på diskussionen än så.

I övrigt så finns det redan implantat med radio (jag har en kompis som kan läsa av sina blodvärden med NFC) och det finns pacemakers som till och med går att hacka trådlöst. Så jag förmodar (och hoppas) att dom har kollat så att det är säkert, även om det såklart känns spontant obehagligt.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-05 20:09
Ursprungligen av irrelogical:

Kom igen, vi kan hålla en högre nivå på diskussionen än så.

I övrigt så finns det redan implantat med radio (jag har en kompis som kan läsa av sina blodvärden med NFC) och det finns pacemakers som till och med går att hacka trådlöst. Så jag förmodar (och hoppas) att dom har kollat så att det är säkert, även om det såklart känns spontant obehagligt.

Under antenn skriver de BT4, enligt dem, inte innebär några risker!

1
Bevaka tråden