Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera/formatera Mac Pro som går segt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Min Mac Pro går segt och jag tänkte formatera den. Har aldrig gjort det tidigare så jag tänkte höra med er först. Har kikat på olika sajter och även på youtube huruvida processen ska gå till, men hittar inte riktigt de svaren jag är ute efter.
Jag har en Time Machine back up som jag vill använda.

Gör jag rätt om jag:
1. Kör Recov Mode -> Raderar HDn
2. Installerar om El Capitano. Fyller i Apple Id, WIFi etc
3. Recov Mode igen -> Kör Time Machine back upen

Eller finns det nåt annat sätt att göra? Tack på förhand. Mvh, Martin C

1. Japp
2. Japp, och du kommer få frågan redan vid uppstarten på det nyinstallerade systemet om du vill återskapa från en TimeMachine-kopia, så du kommer inte att behöva göra punkt 3.

En liten varning: Om du bara har en backup till en TimeMachine-disk, överväg att göra ytterligare en till en annan hårddisk. När du har formaterat om datorns hårddisk, så har du annars endast alla data på ett enda ställe, dvs. TimeMachine-backupen. Om det skulle vara något fel på denna, eller om du har extrem otur och backup-disken går sönder i fel läge, så har du ingen backup alls.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-19 15:44
Ursprungligen av Mattias A:

1. Japp
2. Japp, och du kommer få frågan redan vid uppstarten på det nyinstallerade systemet om du vill återskapa från en TimeMachine-kopia, så du kommer inte att behöva göra punkt 3.

En liten varning: Om du bara har en backup till en TimeMachine-disk, överväg att göra ytterligare en till en annan hårddisk. När du har formaterat om datorns hårddisk, så har du annars endast alla data på ett enda ställe, dvs. TimeMachine-backupen. Om det skulle vara något fel på denna, eller om du har extrem otur och backup-disken går sönder i fel läge, så har du ingen backup alls.

Precis, för när man bara har sin data på ett ställe så står man defacto utan backup.

1
Bevaka tråden