Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

watchOS 2.0.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder.

Changelog:

New emoji characters
Fixes an issue that could cause software updates to stall
Resolves an issue that prevented a managed iPhone from syncing iOS Calendar events to Apple Watch
Addresses an issue that could prevent location information from properly updating
Fixes an issue that could cause Digital Touch to send from an email address instead of a phone number
Addresses an issue that could cause instability when using a Live Photo as a watch face.
Resolves an issue that allows the sensors to stay on indefinitely when using Siri to measure heart rate.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-21 20:49

Efter uppdatering av iOS 9.1 kom min AW och iPhone i otakt. AW visade på ansluten telefon, iPhone kunde inte hitta klockan. Omstart av AW hjälpte ej.
Tog bort parkopplingen i iPhone, AW trodde fortfarande den var ansluten. Återställer AW nu (raderar alla inställningar) och ska para om den igen.

Edit: det funkade.

Senast redigerat 2015-10-22 00:04

Som " vanligt " tar uppdateringen av  Watch lång tid. I övrigt smärtfritt.

När jag söker efter uppdatering till min AW så finns ingen uppdatering tillgänglig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-22 14:12
Ursprungligen av Cancerman:

När jag söker efter uppdatering till min AW så finns ingen uppdatering tillgänglig

Startat om lur o klocka?

Ursprungligen av zinned:

Startat om lur o klocka?

Japp! Samt avparat/parat ihop dem. Frågan är om det kan bero på att jag har betaprofil i klockan?.

Tillägg: Det berodde på betaprofilen. Tog bort den och vips så är allt i sin ordning

Senast redigerat 2015-10-22 15:25

Helt sämst nya uppdateringen

Batteriet på min iPhone 6plus gick ifrån att jag hade ungefär 80 procent kvar efter en dag till noll och omladdning...sämsta uppdateringen någonsin. Och hittar inte klockan heller...

Ursprungligen av Cotillion:

Helt sämst nya uppdateringen

Batteriet på min iPhone 6plus gick ifrån att jag hade ungefär 80 procent kvar efter en dag till noll och omladdning...sämsta uppdateringen någonsin. Och hittar inte klockan heller...

Vilken uppdatering är det som du klagar på? Det låter inte som WatchOS 2.0.1 i alla fall:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken uppdatering är det som du klagar på? Det låter inte som WatchOS 2.0.1 i alla fall:)

Ios 9 som kom i förrgår. Fast det hör till en annan tråd jag vet så jag lämnar härmed det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-23 14:03

iOS 9 kom visserligen inte i förrgår utan det var version 9.1.

Ursprungligen av zinned:

iOS 9 kom visserligen inte i förrgår utan det var version 9.1.

jag vet, orkade bara inte kolla vilken version det var. I vilket fall så har det som drog så mycket ström försvunnit idag efter att jag uppdaterat klockan så det kan ha varit något konstigt där. Funkar nu som det ska verkar det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-23 19:41

@Cotillion

Ok.

Lite lustigt dock att du inte orkade kolla version på uppdateringen men att såga den vid fotknölarna direkt gick bra

Ursprungligen av zinned:

@Cotillion

Ok.

Lite lustigt dock att du inte orkade kolla version på uppdateringen men att såga den vid fotknölarna direkt gick bra

Tja, bekväm...vad kan jag säga...skit samma, det fixade sig efter lite fix här och där....det var bara en första betraktelse i varje fall...till nästa gång så kan jag säga bara att jag är jävligt bekväm av mig och jag vill alltid att allting ska funka perfekt hela tiden så att jag kan lägga tid på det jag bryr mig om för tillfället och inte vägen dit...det är barnsligt, jag vet...men jag vill helt enkelt inte bli störd av saker när jag är fokuserad på något annat..det är därför jag gillar apple och har alltid gjort men ibland blir det fel och det kan suga...men men, det fixade sig så det är lugnt nu...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-10-25 14:45

Någon mer med problem att uppdatera WatchOS 2.01?

Jag får inte hem WatchOS 2.01 uppdateringen. Efter jag laddat hem den, kommer en dialog upp där det står: "nedladdningen kunde inte verifieras p g a att du inte är uppkopplad mot Internet"? Då undrar ju jag...hur kunde jag ladda hem det? Har provat säkert 10 ggr med samma resultat. Hur fixar jag detta? Någon som vet?

Ursprungligen av jllah:

Jag får inte hem WatchOS 2.01 uppdateringen. Efter jag laddat hem den, kommer en dialog upp där det står: "nedladdningen kunde inte verifieras p g a att du inte är uppkopplad mot Internet"? Då undrar ju jag...hur kunde jag ladda hem det? Har provat säkert 10 ggr med samma resultat. Hur fixar jag detta? Någon som vet?

Är iPhone ansluten till wifi och  Watch till laddaren - nära telefonen ?

Ursprungligen av adress@mac:

Är iPhone ansluten till wifi och  Watch till laddaren - nära telefonen ?

Samt minst 50% laddning på klockan....

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-10-26 01:01

Allting enligt instruktionerna...?

Ursprungligen av jllah:

Allting enligt instruktionerna...?

Prova att frånkoppla klockan ifrån telefonen och sedan radera klockan till grundinställning. Det var jag tvungen att göra då jag inte heller kunde uppdatera fast jag hade laddat ner nya uppdateringen. Det funkade för mig...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-10-26 21:54

Ok, får prova det ändå då. Misstänkte att jag måste göra det, men tänkte om det fanns nån genväg. Är lite besviken på AW. Har haft lite för mycket bekymmer med den för att vara riktigt nöjd. Hoppas det blir bättre med tiden...och hemskt mycket tack för hjälpen

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-10-27 13:20

Äntligen är OS 2.01 på min klocka också

1
Bevaka tråden