Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-postlista, mjukvara eller tjänst?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-10-15 12:11

På mitt jobb ser jag behovet av att sätta upp en e-postlista för att skapa diskussioner och utbyte via e-post på ett smidigare sätt än "vanlig" e-post.

Någon som har bra tips på hur det kan lösas?

Helst via någon extern operatör, så jag slipper ha min dator igång och ansluten för jämnan (bärbar).

Har tidigare erfarenhet av Macjordomo, men här har jag alltså inte någon server att rulla det hela på...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-15 12:51

Jag kör EIMS på en gammal PM 7300 under OS9. Inte så avancerad, men funkar jättebra när man inte har våldsamma volymer användare. I dagsläget har jag ett par listor med ca 50 användare som mest.

En gammal dator funkar ypperligt som mejlserver. Har du en gammal som samlar damm, så använd den vettja.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 13:32

Håller med Kalle W. På mitt förrförra jobb hade jag en 7200 som mailserver för 150 användare. Fungerade som en klocka i två och ett halv år.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-15 13:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
En gammal dator funkar ypperligt som mejlserver. Har du en gammal som samlar damm, så använd den vettja.

Glöm inte att damma av den först bara, annars kan det börja brinna.

EIMS är en alldeles förträfflig mail server. Jag har kört den sedan 1996 då den hette, AIMS (Apple Internet Mail Server). Visst kan man enkelt göra listor men inte är den en List Server.
Om du vill automatisera, titta på LetterRip

1
Bevaka tråden