Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Apple lade till flera emoji till uppsättningen i IOS 9.1. En av dem är en pratbubbla med ett öga i. Symbolen hör till antimobbningkampanjen "I am a witness".
När jag tex lägger till en emoji (Y) med brun färg i min iPhone och sedan ser på den i Mac (Facebook messenger) så blir det en vit (Y) med en brun fyrkant efter
När jag tex lägger till en emoji (Y) med brun färg i min iPhone och sedan ser på den i Mac (Facebook messenger) så blir det en vit (Y) med en brun fyrkant efter
Det blir ju så när mottagaren inte implementerar Unicode 8. Emoji + hudfärgsmodifierare ska ändra hudfärgen på emojin. Äldre implementationer kommer att visa dem som två separata tecken, vilket är avsett beteende (mer info här).
För övrigt implementeras familje- och puss-emojis (samt såklart den aktuella antimobbing-emojin) på liknande sätt med flera emojis i följd med modifierare mellan. Finns rätt emoji på mottagarsidan blir det ett sånt tecken, saknas den får man ändå en fullt begriplig radda tecken.