Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #110: Featuring Lisa Medin

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan gästar serietecknaren Lisa Medin och pratar med Ida och Jakob om den kreativa processen, arbetsflöden och ger viktiga tips för den som vill göra serier.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-24 15:12

Låg volym på Lisas mic...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-25 17:08

Tyvärr gick det knappt att lyssna. Första 99mac-podden jag inte lyssnat klart.

Dåligt ljud från Lisas mic och oerhört skiftande volym. Från att inte höra nåt till hörselskada på 2 röda

Hej @kenjon och @henke12!

Jag har gjort ett nytt försök att få ordning på ljudnivåerna nu. Uppdaterat filen med en ny.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-26 14:17

Mycket bättre, tack!

Hur vet man vilken fil man lyssnar på när man lyssnar i Podcaster-appen? Jag tror problemet är att gästen har ett sätt att tala på som varierar mellan viskning och skrik. Omöjligt i inspelningssammanhang.

Blir första 99-podden jag får avbryta, även här. ?

Ursprungligen av Sperious:

Hur vet man vilken fil man lyssnar på när man lyssnar i Podcaster-appen? Jag tror problemet är att gästen har ett sätt att tala på som varierar mellan viskning och skrik. Omöjligt i inspelningssammanhang.

Blir första 99-podden jag får avbryta, även här. ?

Skulle kunna vara ett "cache-problem" i Podcaster-appen antar jag. När jag lyssnade här via artikeln blev det den nya direkt efter uppladdning. Bör bara mycket jämnare ljudnivåer i den nya filen.

Tillägg: Provade att lyssna nu via Podcaster också. Får den nya filen där också, men då har jag iof inte lyssnat på avsnittet där tidigare.

Hmm, eMac var knappast nån proffsmodell, det var en dator för skolor som var parallell med - men billigare än - iMac G4 tack vare CRT-skärm istället för LCD. Senare kunde även vanliga kunder köpa den.

1
Bevaka tråden