Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple DVI->ADC adapter problem!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har pecis köpt ett nytt ATI Radeon 9000 Pro AGP kort till min quicksilver G4 733MHz. Köpte också en apple dvi->adc adapter för att kunna använda två skärmar med adc kontakt eftersom kortet bara har en adc port och en dvi. Enligt macoteket ska detta funka med mina två apple studio display (dom gamla i "normal" storlek inte platta) men jag får ingen bild i den som går via adaptern. Skärmen får ström och datorn känner av att jag har två skärmar inkopplade men den är svart. Någon som vet vad som är fel? Tacksam för all hjälp jag kan få.

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 15:35

Har du talat om i inställningar för bildskärm vad sör "bild" du vill ha på den extra kontakten...

har prövat att ha den både som extra och som speglad bild om det är det du menar?

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 15:47

Det var det
Hur ser det ut om du bara använder DVI:n

jag prövade att köra en vga skärm via den medföljande dvi->vga adaptern som kom med kortet och det funkade så kortet ska det inte vara nått fel på. Har även bytt adaptern en gång så den bör vara korrekt.

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 16:03

Prova att koppla in den skärm du har som huvudskärm via dvi->adc på dvi-kontakten...

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 16:05

Du kan bara använda platta skärmar med den adaptern.

fick samma svar från applesupport men enligt macoteket ska det funka

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 16:23

kolla in denna knowledgebase article: 75286
www.apple.com/support och sök det nummret.

Apple DVI to ADC Adapter: Compatibility Table.
där står det vilka skärmar som funkar med vilka kort.

Har sett den tabellen, men macoteket vidhåller att det ska funka!
Jag får väl inse att det inte kommer gå, tack för hjälpen ändå.

1
Bevaka tråden