Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPlay av video via Bilder-appen, ATV 4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min ATV 3 har jag alltid utan problem kunnat spela upp videos filmade med min iPhone direkt ifrån Bilder-appen via riktig AirPlay.

På nya ATV 4 går telefonen (iPhone 6, gäller även min iPad Air 2) över i skärmdubblering när jag försöker visa en video över AirPlay. Detta resulterar som brukligt i en inte helt optimal bild.

Hur jag än försöker tvinga bort valet för skärmdubblering så aktiveras det igen automatiskt så fort jag trycker på play för att starta videon.

Om jag spelar upp samma video ifrån en tredjeparts-app (FileBrowser) så fungerar det, precis som förr, utmärkt att spela upp videon via äkta AirPlay.

Någon som får detta att funka eller har ni samma erfarenhet? Har uppdaterat ATV idag, ingen skillnad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-10 15:22

Inte hamnat i läget så jag har testat det, tyvärr.

Däremot upplever jag stora problem med att köra Airplay från Youtube i Safari i OS X till ATV4. I stort sett alla, om inte verkligen alla, videos fungerar inte att skicka via Airplay. Jag har ikonen i fönstret, jag ser mina två st ATV4 och kan klicka på dem men sedan händer inget.

Okej, har ingen dator längre så kan inte ge input där. Däremot verkar AirPlay fungera utan problem för mig ifrån alla iOS-appar jag testat med (även om i princip allt finns native i ATV nu).

1
Bevaka tråden