Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sköna toner med Chromecast Audio

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den lilla pucken Chromecast Audio från Google gör en enda sak, och gör den bra. Den är också såpass billig att den kan vara värd ett inköp trots att den saknar stöd för bland annat Apple Music.

Läs hela artikeln här

Inte det minsta imponerad faktiskt. Nu har jag iofs två Time Capsule och två Apple TV redan och aldrig i livet att en sån här liten skitpryl skulle vara ett substitut till musikspelare.

Förmodar ju dessutom att den enbart klarar stereo, som bäst? Tack, men nej tack.

  • Medlem
  • 2015-11-13 15:47
Ursprungligen av Segas:

Inte det minsta imponerad faktiskt. Nu har jag iofs två Time Capsule och två Apple TV redan och aldrig i livet att en sån här liten skitpryl skulle vara ett substitut till musikspelare.

Förmodar ju dessutom att den enbart klarar stereo, som bäst? Tack, men nej tack.

Alla har vi olika uppfattningar men "liten skitpryl" är nog att ta i. Förstår inte alla som jämför ChromeCast med ATV. Det är inte samma sak. Vill man jämföra ATV med en motsvarande Android pryl så är det Nvidia Shield och där är inte ATV den starkaste i dagsläget. Jag gillar ChromeCast oerhört mycket tack för dessa tester

Ursprungligen av PaO:

Alla har vi olika uppfattningar men "liten skitpryl" är nog att ta i. Förstår inte alla som jämför ChromeCast med ATV. Det är inte samma sak. Vill man jämföra ATV med en motsvarande Android pryl så är det Nvidia Shield och där är inte ATV den starkaste i dagsläget. Jag gillar ChromeCast oerhört mycket tack för dessa tester

Klart de skall jämföras, båda ger sig in i samma kategori av nyttjande. Pris är ovesäntligt av samma anledning som val av bil, boende eller telefon. Man köper sig det som faller i smaken och fyller den funktion man är ute efter.

Nivida Shield är något helt annat, där jämför man nog hellre med PS TV eller Valves teknik...vad den nu än heter.

Behöver den vara uppkopplad mot nätet hela tiden eller går det att köra den ändå? Jag har de flesta låtar jag vill höra på lokalt.
Det är en av anledningarna till att jag lämnade tillbaka den ursprungliga Chromecasten, att det då inte gick att köra lokalt på ett enkelt sätt.

  • Medlem
  • 2015-11-13 18:32
Ursprungligen av Segas:

Klart de skall jämföras, båda ger sig in i samma kategori av nyttjande. Pris är ovesäntligt av samma anledning som val av bil, boende eller telefon. Man köper sig det som faller i smaken och fyller den funktion man är ute efter.

Nivida Shield är något helt annat, där jämför man nog hellre med PS TV eller Valves teknik...vad den nu än heter.

ChromeCast är inte standalone vilket ATV är gigantisk skillnad. Samma område men ungefär som att jämföra en liten lastbil med ett släp utan bil. Klart man kan jämföra senaste ATV med Shield. Båda har kontroll för spel. App butik. Strömma media. Standalone. Möjlighet till att Airplay / Casta innehåll.

Ursprungligen av PaO:

ChromeCast är inte standalone vilket ATV är gigantisk skillnad. Samma område men ungefär som att jämföra en liten lastbil med ett släp utan bil. Klart man kan jämföra senaste ATV med Shield. Båda har kontroll för spel. App butik. Strömma media. Standalone. Möjlighet till att Airplay / Casta innehåll.

Visst, jag låter dig tro att det är så.

  • Medlem
  • 2015-11-13 18:44
Ursprungligen av Segas:

Visst, jag låter dig tro att det är så.

Jag och Dom E på 9to5mac.com tror att det är så. Kanske någon annan med

  • Medlem
  • 2015-11-19 07:31

Den stora frågan är väl hur den låter?

1
Bevaka tråden