Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid laddning av iPad Pro

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon mer än mig som har problem vid laddning av sin iPad Pro ? När man avbryter laddningen är skärmen helt svart - och maskinen funkar inte.
Enda sättet att få igång den - är tvångsstarta via hemknappen och strömbrytare - hela processen.
Har hänt 3 ggr på lika många dagar. Kan det vara en bugg i IOS - som Apple löser med en uppdatering - om dom känner till det. ?

Testat återställning?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-19 18:49
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat återställning?

Det var det jag skrev. Får man göra varje gång det händer. Annars är maskinen helt död.

Då är det väl bara luta sig tillbaka och hoppas på en fix i IOS. "Tror" inte det är hårdvaruproblem.
Ingen annan på 99mac som har samma problem ?

Ursprungligen av adress@mac:

Det var det jag skrev. Får man göra varje gång det händer. Annars är maskinen helt död.

Det du skrev:

Enda sättet att få igång den - är tvångsstarta via hemknappen och strömbrytare - hela processen.

Inte samma sak som återställning. Hur som haver, verkar vara ett bekräftat problem.

Ursprungligen av adress@mac:

Någon mer än mig som har problem vid laddning av sin iPad Pro ? När man avbryter laddningen är skärmen helt svart - och maskinen funkar inte.
Enda sättet att få igång den - är tvångsstarta via hemknappen och strömbrytare - hela processen.
Har hänt 3 ggr på lika många dagar. Kan det vara en bugg i IOS - som Apple löser med en uppdatering - om dom känner till det. ?

Prövat återställning från DFU läge?

Ursprungligen av D_Odell:

Prövat återställning från DFU läge?

Har inte provat. Vill inte göra allt för mycket - innan jag får bekräftat vad som gäller. Nu verkar det ju vara många som drabbats. Är det ngt i IOS borde det komma ngt i den nära förestående uppdateringen. Det är åtminstone min förhoppning. Tror inte det är hårdvaruproblem .....

Ursprungligen av adress@mac:

Det var det jag skrev...

Nej, det skrev du inte. En tvångsomstart och en återställning är inte samma sak.

Men Apple har bekräftat problemet, och det verkar vara ett mjukvaruproblem:
http://www.macrumors.com/2015/11/19/apple-inv...

Saxat från macWorld: http://macworld.idg.se/2.1038/1.643090/apple-...
Finns en länk till Apple suportdokument som inte säger mer än att en "force restart" kan krävas.

Ursprungligen av adress@mac:

Någon mer än mig som har problem vid laddning av sin iPad Pro ? När man avbryter laddningen är skärmen helt svart - och maskinen funkar inte.
Enda sättet att få igång den - är tvångsstarta via hemknappen och strömbrytare - hela processen.
Har hänt 3 ggr på lika många dagar. Kan det vara en bugg i IOS - som Apple löser med en uppdatering - om dom känner till det. ?

Jag har också råkat ut för detta. Hittills bara en gång efter nattladdning. Hoppas på fix i nästa uppdatering.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det skrev du inte. En tvångsomstart och en återställning är inte samma sak.

Men Apple har bekräftat problemet, och det verkar vara ett mjukvaruproblem:
http://www.macrumors.com/2015/11/19/apple-inv...

Må så vara. Gjorde i alla fall rätt åtgärd - enligt Apple meddelande - om tillfällig problemlösning. Hoppas på snar uppdatering och en lösning där. ?

Ursprungligen av rowlfen2:

Jag har också råkat ut för detta. Hittills bara en gång efter nattladdning. Hoppas på fix i nästa uppdatering.

Säkraste sättet att slippa problem - i avvaktan på fix - verkar vara att inte ladda fullt. Har avbrutit laddningen - senaste två dagarna - vid 90-95%. Aldrig några problem. Verkar som att just fulladdning får iPad Pro att reagera genom att " slå av ".

Ursprungligen av adress@mac:

Då är det väl bara luta sig tillbaka och hoppas på en fix i IOS. "Tror" inte det är hårdvaruproblem.
Ingen annan på 99mac som har samma problem ?

Jo, hänt mig ett par gånger nu. Drygt är det att behöva vakta vid laddning. Hoppas det inte behövs en "recall" för fixen.

Ursprungligen av Milky Way:

Jo, hänt mig ett par gånger nu. Drygt är det att behöva vakta vid laddning. Hoppas det inte behövs en "recall" för fixen.

Tror inte det. iPad hade liknande problem för några år sedan. Löste sig i uppdatering. Den borde väl dessutom komma snart - oavsett.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2015-11-28 06:17
Ursprungligen av adress@mac:

Någon mer än mig som har problem vid laddning av sin iPad Pro ? När man avbryter laddningen är skärmen helt svart - och maskinen funkar inte.
Enda sättet att få igång den - är tvångsstarta via hemknappen och strömbrytare - hela processen.
Har hänt 3 ggr på lika många dagar. Kan det vara en bugg i IOS - som Apple löser med en uppdatering - om dom känner till det. ?

Samma här, händer varje gång jag laddat.

Ursprungligen av Eva:

Samma här, händer varje gång jag laddat.

Nu har det inte hänt på en vecka. Beror nog på att jag avbrutit laddningen vid 98-99%. Då går ju inte IOS in och stökar till det med sin " batterivakt".

Ursprungligen av adress@mac:

Nu har det inte hänt på en vecka. Beror nog på att jag avbrutit laddningen vid 98-99%. Då går ju inte IOS in och stökar till det med sin " batterivakt".

Någon som märkt ngn skillnad på problemet efter senaste uppdateringen ?

Ursprungligen av adress@mac:

Någon som märkt ngn skillnad på problemet efter senaste uppdateringen ?

Jag har inte upplevt problemet vare sig före eller efter uppdateringen.

Ursprungligen av hummel:

Jag har inte upplevt problemet vare sig före eller efter uppdateringen.

Du har haft " tur ". Fast det är mer intressant med dom som hade problem innan uppdateringen.

Ursprungligen av adress@mac:

Någon som märkt ngn skillnad på problemet efter senaste uppdateringen ?

Före uppdateringen så gick det inte att ladda min iPad PRO en hel natt utan att den hängde sig. Nu efter uppdateringen så laddade jag den hela natten till idag och hela dagen utan problem. Verkar ha hjälpt alltså.

Ursprungligen av Milky Way:

Före uppdateringen så gick det inte att ladda min iPad PRO en hel natt utan att den hängde sig. Nu efter uppdateringen så laddade jag den hela natten till idag och hela dagen utan problem. Verkar ha hjälpt alltså.

Samma här. Har laddat fullt 2 ggr i följd - inga problem. Då anser vi väl problemet löst för denna gång ?

1
Bevaka tråden