Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iPhone 7 får Lightning för ljud och 3,5mm tas bort

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Phone 7 rumored to use Lightning port for audio, drop headphone jack
http://www.slashgear.com/iphone-7-rumored-to-...

Det känns lite som att om det här ryktet landar i verklighet så har Apple omöjliggjort fortsatt användning av iPhone. Åtminstone för undertecknad. En kontakt för båda omöjliggör att ladda telefonen och lyssna på musik samtidigt. Och att hela tiden behöva se till ha bluetooth-hörlurar laddade är ju knappast en höjdare. För att inte tala om extra batteriförbrukningen när telefonen hela tiden ska vara ansluten mot hörlurarna och strömma musiken dit.

Om.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om.

Ja. Om. Vilket inte är helt osannolikt.

Som sagt... Om...

Så måste det gå att lösa problemet med samtidig laddning och användandet av hörlurar eftersom strömmen och audio lär inte gå på samma pinnar i kontakten.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-11-29 13:46

Apple brukar ju ligga i framkant med att ta bort gamla saker, men denna tvivlar jag på.
Det är nästan ett år kvar innan telefonen presenteras dessutom (om de följer sitt vanliga mönster), vi får väl se helt enkelt.

Man kanske får använda en adapter lik dem som finns för Macbook. En lightning till lightning + ljud?

För övrigt anser jag att iPhone inte behöver bli tunnare. När den har såpass lätt för att böjas och kameran inte får plats inuti telefonen är den tunn nog.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Man kanske får använda en adapter lik dem som finns för Macbook. En lightning till lightning + ljud?

För övrigt anser jag att iPhone inte behöver bli tunnare. När den har såpass lätt för att böjas och kameran inte får plats inuti telefonen är den tunn nog.

Det var en sådan lösning jag tänkte på men jag formulerade mig lite dåligt:)

I övrigt så håller jag med dig. Jag tror inte att det är hörlurskontakten som är den begränsande faktorn just nu.

1
Bevaka tråden